Daily Express

diari d'Anglaterra

The Daily Express és un diari generalista tabloide del Regne Unit.[1] És el principal valor de l'empresa Express Newspapers, que depèn de Northern & Shell, propietat exclusiva de Richard Desmond. Va ser publicat per primera vegada en format llençol el 1900 per Arthur Pearson. El desembre del 2016 va tenir una difusió mitjana diària de 391.626.[2] La seva germana The Sunday Express es va crear el 1918. Express Newspapers també publica els diaris de premsa groga Daily Star i Daily Star Sunday.

Infotaula d'organitzacióDaily Express
Daily Express Building.jpg
Modifica el valor a Wikidata
Dades
Tipusdiari Modifica el valor a Wikidata
Alineació políticaPartit Conservador i euroescepticisme Modifica el valor a Wikidata
Història
Creació1900 Modifica el valor a Wikidata
FundadorArthur Pearson Modifica el valor a Wikidata
Governança corporativa
Seu
Propietat deRichard Desmond Modifica el valor a Wikidata

Lloc webexpress.co.uk Modifica el valor a Wikidata
Twitter: Daily_Express Modifica el valor a Wikidata

El diari va ser adquirit per Richard Desmond el 2000. Hugh Whittow ha estat director del diari des del febrer del 2011. La postura de l'editorial del diari és propera al Partit de la Independència del Regne Unit (UKIP).[3][4][5]

ReferènciesModifica

  1. Williams, Kevin. Read All about It!: A History of the British Newspaper (en anglès). Routledge, 2010. ISBN 9780415346238. 
  2. «Print ABCs: Seven UK national newspapers losing print sales at more than 10 per cent year on year». Press Gazette. [Consulta: 28 gener 2017].
  3. Hall, Macer. «Express Newspapers Chairman Richard Desmond gives £1.3m to Ukip». Daily Express, 17-04-2015. Arxivat de l'original el 20 March 2016. [Consulta: 18 maig 2015].
  4. «Express owner Richard Desmond gives UKIP £1m». BBC News, 16-04-2015 [Consulta: 18 maig 2015].
  5. «Daily Express urges British public to vote Ukip for a patriotic future». Daily Express, 06-05-2015. Arxivat de l'original el 7 May 2015. [Consulta: 18 maig 2015].