Obre el menú principal

Està bé la taula. Fa temps que cerco una pàgina web valenciana que em posi aquestes dades dels seus municipis i no l'he trobada (¿d'on treus la informació?). A part de les discussions iniciades a les discussions de l'escut i la bandera, m'agradaria que em responguessis d'on has tret també el mapa. També fa temps que en cerco.

He tret els nuclis de població a fora per què crec quan et trobis un municipi que en té més d'un trentena, veuràs que és inaplicable. Si fos per mi, treuria la frase nuclis de població que inclou (per nuclis de població) per què és massa llarga i desequilibra la taula. També treuria els pressupostos ja que em sembla una dada massa efímera en el temps (tu mateix, però). Llull 18:39 6 set, 2004 (UTC)

Puix tenim la següent adreça, entre les quals hi ha una base de dades d'informació municipal: http://www.cjap.gva.es/civis/va/index_menu.htm En quant als mapes comarcals, ho he tret de http://usuarios.lycos.es/vicolm/ on no hi ha cap menció sobre copyright i, probablement, els mapes són d'un orige ulterior.
De totes maneres, trobe que és un poc absurd que hàgem de buscar l'origen de tota la informació. Entenc que s'ha d'anar amb compte, i hem de fer un mínim d'actitud per respectar el copyright. Però si no hi ha informació de copyright tampoc hem de ser detectius, com si fòrem la SGAE. Si en algun moment es trenca el copyright, se'n treu la imatge, i llestos. Tampoc hem de fer una muntanya d'un gra de sorra.
Amb allò dels nuclis urbans, jo vaig pensar el mateix i al principi només hi vaig posar el nombre de nuclis, però tal com estava formulat el nom del camp de dades vaig pensar que s'havia d'anar nombrant. Ara bé, també hem de tenir en compte que poden haver-hi pedanies que, en per no tenir ajuntament propi, no tindrien informació d'ells. Hi existeixen pedanies importants, per exemple, Els Arenals del Sol, d'Elx, o Santa Faç d'Alacant. No sé... Allò del pressupost, pensava que podria ser una dada indicativa de la riquesa del municipi. --Joanot 19:04 6 set, 2004 (UTC)
Doncs això del copyright és important per què és el principi de la Viquipèdia. És bàsic. Amb un mapa no passa com en un escut -> la geografia és així s'hi posi qui s'hi posi, però el format general del mapa té l'emprenta de la mà d'algú. Jo en el teu cas, agafaria el mapa i el modificaria amb el paint per què fos un de diferent. D'aquesta manera jo vaig arribar a convertir un mapa físic d'Asturies en un de municipal. Que vol temps? És el que hi ha. Per cert, no m'he recordat de dir que també he canviat el format de la imatge pel que és més habitual en aquests casos, sense el codi thumb. Llull 19:12 6 set, 2004 (UTC)
D'acord, tens raó. Em posaré en contacte amb l'autor d'aquella pàgina, i li preguntare per l'origen dels mapes comarcals i, en el cas que siguen seues, li demanarè permís per a utilitzar-les (i de pas, també sobre els castells, una web molt valiosa). De totes maneres, els mapes que jo hi he pujat són modificades, els vaig treure els colors, vaig esborrar els noms, i vaig fer passar els límits municipals de nou a mà. --Joanot 19:17 6 set, 2004 (UTC)


Si es disposa de dades -i si no és de població, de superfície- es podria posar les entitats de població en una taula del tipus:

Entitats de població Habitants
Baradello-Sargento XX
Cases del Salt XX
Estepar, l' XX
Font Roja XX
Montesol XX
Sol i Camp XX

Llull 21:34 6 set, 2004 (UTC)

Per que trons apareix la categoria d'Alcoià en aquest article, és una redundància com una casa. He buscat al text de l'article on està aquesta categoria per esborrar-la, però no ho trobe, probablement estarà amagat en algun lloc entre el text, algú ho troba? Makinal 22:20 17 des, 2004 (UTC)

Museu Arqueològic Municipal d'AlcoiModifica

A peu de pàgina diu "Text afegit amb l'amable consentiment del MUSEU ARQUEOLOGIC MUNICIPAL D'ALCOI "Camil Visedo Moltó". Això no és una autorització vàlida segons Viquipèdia:Autoritzacions, no hi ha constància d'aquest consentiment ni si accepta les condicions GFDL, ni diu res a la web. --V.Riullop (parlem-ne) 20:28, 22 ago 2007 (CEST)


A petició d'V.Riullop

de Rafa Rufino Valor <***l@gmail.com> per a ***@alcoi.org data 06/07/2007 18:16 assumpte Permís de publicació

Benvolguts amics:

el meu nom és Rafa Rufino, soc d'Alcoi però fa vint anys que vic a Madrid i volgués utilitzar aquest text que he tret i adaptat a Alcoi de la vostra pàgina per a publicar-lo en la vikipèdia pel seu interes. Si voleu fer-me qualsevol tipus de puntualització o voleu publicar-lo vosaltres mateixos no dubteu en informar-me. Com podeu comprovar he publicat (estic publicant) en els següents enllaços. Gràcies. Alcoi Església arxiprestal de Santa Maria d'Alcoi Orquestra Nacional d'Espanya

de Rafa Rufino Valor <***l@gmail.com> per a ***@alcoi.org data 16/07/2007 00:49 assumpte Re: Permís de publicació

És més que probable que en el primer format que vos el vaig enviar no poguéreu obrir-lo. Perdoneu les molèsties. Rafa

***@alcoi.org <***@alcoi.org> per a Rafa Rufino Valor <***@gmail.com> data 16/07/2007 18:47 assumpte Re: Permís de publicació

Att. Rafa Rufino Distingit amic, No hi cap problema en publicar els textos que acompanyes. Està molt bé. Efectivament el format anterior no podíem --o no sabíem-- obrir-lo. Ben cordialment, Josep Maria Segura, director del Museu d'Alcoi --RafaRufino 14:17, 26 ago 2007 (CEST)

L'usuari ha enviat l'autorització a OTRS. --V.Riullop (parlem-ne) 17:04, 26 ago 2007 (CEST)

Es:AlcoiModifica

EStaria bé que l'editor d'aquest article agafés sobretot l'aaprtat de població de la viqui castellana, ja que hi ha uns arbres de població impresionants molts interessants. --KRLS , 10:41, 12 nov 2007 (CET)

traduccióModifica

el comentari anterior sense signar és fet per RafaRufino (disc.contr.) 12:57, 6 gen 2008 (CET)

AvaluacióModifica

Avaluació el comentari anterior sense signar és fet per Rafa (disc.contr.) 11:30, 21 abr 2008 (CEST)

Arxivo l'avaluació perquè fa més d'un mes que està inactiva. Si cal, es pot iniciar una nova avaluació o mantenir el diàleg en aquesta mateixa pàgina de discussió. Enhorabona per la feinada en aquest article.--Peer (discussió) 12:04, 30 jul 2008 (CEST)

Articles nous a partir d'AlcoiModifica

Llegenda de Sant Jordi matamorosModifica

El company Rafa m'ha indicat que hi ha un conflicte sobre la llegenda de l'atac musulmà del 1276 a Alcoi. No tenia ni idea, m'he limitat a copiar del llibre referenciat. El tros en qüestió és a l'apartat d'Història d'Alcoi. Sembla que hi ha una tradició valenciana, que és la que recull el llibre d'oin he extret la informació, i una altra d'alcoiana. Rafa diu correctament que hauríem de fer servir l'alcoiana o no cap. El que no sé és si el nom Sant Jordi Matamoros, que sempre creia d'Alcoi, és també un invent valencià (és a dir, de la capital). Rafa, hi ha res del text que he ficat que val la pena salvar? M'encomane a tu, perquè desconec aquesta tradició alcoiana que dius. Suggerisc una secció a part per a llegendes d'Alcoi, en què potser posaríem les dues llegendes ben distigides. Què hi trobeu? --espencat (discussió) 23:36, 3 set 2008 (CEST)

La llegenda de Sant Jordi matamoros alcoiana i valenciana (de diverses poblacions, no sols la capital) sorgixen de la mateixa tradició però es diferencien bàsicament una d'altra que en l'alcoiana Sant Jordi s'apareix en les muralles de la vila salvant-la de l'atac moro, mentres que en l'altra salva als cavallers de Xàtiva en el barranc de la batalla així com la presència de Mossén Torregrosa en la llegenda alcoiana que avisa als ciutadans de l'assalt imminent. Bàsicament les dos estan equivocades, l'alcoiana confon l'atac d'Al-Azraq el 1276 amb el d'al-Abbas el 2 de setembre de 1304 del qual es tenien poques referències fins ara, els cavallers de Xàtiva van patir una severa desfeta a mans del fill d'Al-Azraq el 1276. La meua idea és escriure d'aquest equívoc en l'article principal d'Història d'Alcoi que vull començar a desenvolupar en breu, avui en dia se sap inclús que Al-Azraq va morir el 5 de maig no el 23 d'abril de 1276. Jo crec que l'article ideal per a desenvolupar ambdós llegendes és el de Sant Jordi enllaçant-lo amb el d'història d'Alcoi i el de Moros i Cristians d'Alcoi, és més, crec que és molt interessant comparar-les. Una abraçada. --Rafa (discussió) 09:25, 4 set 2008 (CEST)
Llavors trec el tros meu, ho deixe com estava, i pose el meu ací perquè pugues utilitzar-lo com has suggerit.
L'alliberament d'Alcoi del setge que patia a la primavera del 1276, i la subsequent victòria sobre els musulmans el dia 23 d'abril, dóna lloc a la llegenda de Sant Jordi Matamoros. Segons la llegenda, fou sant Jordi qui rescatà els soldats cristians d'una emboscada al barranc de la Batalla; tanmateix segons els fets històrics documentats, aquesta batalla fou una severa derrota per als cristians. És gràcies a aquesta llengenda que les icones de sant Jordi a Alcoi i les poblacions veïnes inclouen imatges de musulmans fugint i altres motius pareguts, en comptes del tradicional drac.[1].

--espencat (discussió) 12:21, 4 set 2008 (CEST)

PilotairesModifica

He canviat pilotari/-s per pilotaire/-s, perquè la primera forma és un basquisme que crec que no ens feia cap falta en aquest cas (potser seria diferent en un article sobre pilota basca). Hem de ser curosos amb el caràcter enciclopèdic de la feina que estem fent.--Climent Sostres (disc.) 02:42, 30 oct 2009 (CET)

  1. BORJA I SANZ, Joan (2005). Llegendes del Sud. Aldaia: Edicions Bullent, SA.

NegretesModifica

A les seccions finals hi ha una profusió de negretes que no segueix VP:LE. S'haurien d'eliminar. Pau Cabot · Discussió 09:18, 5 ago 2012 (CEST)

ClimogramaModifica

Perdoneu que sigui tant franc i tant directe, però quina caca de climograma és aquest??

Cito els defectes:

-el títol és una invenció, doncs el nom correcte és "climograma" o "diagrama ombrotèrmic",

-no s'ajusta a cap estàndard,

-hi ha informació de temperatures en dos formats diferents (linies i barres),

-la informació de precipitacions està barrejada amb un format (linies) que es pot confondre amb les temperatures,

-no hi ha graduació de quantitat de precipitacions,

-els rètols de la llegenda estan incomplerts (mínimes, màximes... però què: manca posar temperatures),

-l'escala numèrica de temperatures en graus Cèlsius hauria d'estar a la dreta,

-al costat esquerre hauria d'haver-hi l'escala numèrica de temperatures en mm,

-al posar només una escala no se sap si aquesta també correspon a mm de precipitació, en aquest cas estaria malament perquè sempre es posa el doble de mm que de graus Cèlsius (sino no hi ha manera de determinar els mesos secs),

-els rètols dels mesos estan dins del gràfic,

-a més aquests rètols utilitzen unes abreviacions no homologades (Mg, Jl, Ag),

-manca citar la font de les dades (Estació meteorològica de?)...

-manca citar, a la part superior i fora del gràfic, la temperatura i la precipitació mitjanes.


En definitiva, encara que no dubto que deu estar fet amb la millor de les intencions, el resultat està molt malament i cap geògraf ni cap climatòleg no l'usaria perquè no és vàlid. Aqui teniu un exemple d'un climograma realitzat segons els criteris convencionals:

 
Exemple de climograma estàndard. Pot comprovar-se que el més sec és el Juliol.

maqroll (disc.) 20:29, 6 març 2013 (CET)

D'acord que un climograma seria més útil que la gràfica que hi ha, sobretot per als lectors avesats a interpretar climogrames. Per tant, d'acord a que facis un climograma estàndard.
Mentrestant, si la informació no és falsa, el gràfic que hi ha segueix essent útil als no experts.--Pere prlpz (disc.) 20:43, 6 març 2013 (CET)
Torna a l'article "Alcoi".