Unió Duanera del Nord d'Alemanya: diferència entre les revisions

Contingut suprimit Contingut afegit
m r2.7.1) (Robot afegeix: tr:Zollverein
Cap resum de modificació
Línia 1:
[[Fitxer:German unified 1815 1871.svg|thumb|250px|Mapa del procés d'unificació alemanya]]
Unión Aduanera del Norte de Alemania
La '''Unió Duanera del Nord d'Alemanya''', (en [[Idioma alemany|alemany]], '' Zollverein ''), era una confederació de 38 estats germànics (els membres de la [[Confederació Germànica]], a excepció d'Àustria) que eliminava els aranzels per les mercaderies que travessaven les seves fronteres. Va entrar en vigor l'[[1 de gener]] de [[1834]]. Es va dissoldre el [[1866]], a causa del suport dels estats del sud cap a [[Àustria]] en la [[guerra Austro-Prussiana]], però es va restaurar el [[1867]].
[[Napoleó I]] va imposar els principis del [[Codi Civil Francès]] a la [[Confederació del Rin]], fonamentalment el respecte a la propietat privada. [[Prússia]] també va adoptar aquest sistema, abolint la servitud i la distinció entre propietat noble i no noble. Es creaven així les condicions per a l'existència d'un mercat lliure de terres.
 
La caiguda de Napoleó el [[1815]] va iniciar una altra etapa. El [[Congrés de Viena]] en les terres alemanys la Confederació Germànica, que va ser una unió molt feble, conservant cada Estat la seva sobirania en les decisions executives i judicials. Mentre els Estats alemanys tancaven recíprocament les seves fronteres, romanien oberts a les mercaderies estrangeres.
 
Mapa del proceso de unificación alemana
el [[1828]] es va organitzar una reforma duanera general, tenint per eix a Prússia. Simultàniament s'havien constituït dues unions duaneres, una entre Prússia i [[Hesse-Darmstadt]] i una altra entre [[Regne de Baviera|Baviera]] i [[Regne de Wurtemberg|Wurtemberg]], en cadascuna de les quals havia lliure circulació de mercaderies , existint un aranzel comú.
La Unión Aduanera del Norte de Alemania, (en alemán, Zollverein), era una confederación de 38 estados germánicos (los miembros de la Confederación Germánica, a excepción de Austria) que eliminaba los aranceles para las mercancías que atravesaban sus fronteras. Entró en vigor el 1 de enero de 1834. Se disolvió en 1866, debido al apoyo de los estados del sur hacia Austria en la guerra Austro-Prusiana, pero se restauró en 1867.
 
Napoleón I impuso los principios del Código Civil Francés en la Confederación del Rin, fundamentalmente el respeto a la propiedad privada. Prusia también adoptó este sistema, aboliendo la servidumbre y la distinción entre propiedad noble y no noble. Se creaban así las condiciones para la existencia de un mercado libre de tierras.
Es va realitzar un acostament entre les dues unions, que va portar a la formació del '' Zollverein '', que va entrar en vigor l'[[1 de gener]] de [[1834]]. Àustria va intentar bloquejar i alguns Estats alemanys van crear unions rivals contra la influència de Prússia, però gairebé tots van acabar per integrar-se en el transcurs d'aquesta dècada, excepte [[Regne de Hannover|Hannover]], [[Oldenburg]], [[Mecklemburg]] i les tres ciutats que formaven la [[Lliga Hanseàtica]], tots ells sota l'esfera d'Àustria.
La caída de Napoleón en 1815 inició otra etapa. El Congreso de Viena en las tierras alemanes la Confederación Germánica, que fue una unión muy débil, conservando cada Estado su soberanía en las decisiones ejecutivas y judiciales. Mientras los Estados alemanes cerraban recíprocamente sus fronteras, permanecían abiertos a las mercancías extranjeras.
 
en 1828 se organizó una reforma aduanera general, teniendo por eje en Prusia. Simultáneamente se habían constituido dos uniones aduaneras, una entre Prusia y Hesse-Darmstadt y otra entre Baviera y Wurtemberg, en cada una de las cuales había libre circulación de mercancías, existiendo un arancel común.
Es va transformar gairebé en una unió nacional, ja que va donar certa cohesió política. Va servir de base per al procés de la [[unificació alemanya]], que després de la [[Guerra Franco-Prussiana]] donaria lloc al naixement del [[Imperi alemany]], els límits territorials van ser essencialment els mateixos de la '' Zollverein ''.
Se realizó un acercamiento entre las dos uniones, que llevó a la formación del Zollverein, que entró en vigor el 1 de enero de 1834. Austria intentó bloquear y algunos Estados alemanes crearon uniones rivales contra la influencia de Prusia, pero casi todos terminaron por integrarse en el transcurso de esta década, excepto Hannover, Oldenburg, Mecklemburgo y las tres ciudades que formaban la Liga Hanseática , todos ellos bajo la esfera de Austria.
 
Se transformó casi en una unión nacional, ya que dio cierta cohesión política. Sirvió de base para el proceso de la unificación alemana, que tras la Guerra Franco-Prusiana daría lugar al nacimiento del Imperio alemán, los límites territoriales fueron esencialmente los mismos de la Zollverein.
La [[Constitució]] imperial de [[1871]], es pot dir que va reemplaçar a la '' Zollverein '' en concedir a la [[nació]] el dret exclusiu de legislar sobre les [[Duana|tarifes duaneres]] comuns i els [[impost]]os.
La Constitución imperial de 1871, se puede decir que reemplazó a la Zollverein en conceder a la nación el derecho exclusivo de legislar sobre las tarifas aduaneras comunes y los impuestos.
 
La UnióUnión DuaneraAduanera AlemanyaAlemana va constituirconstituyó un modelmodelo per apara la moderna [[Institucions de la Unió Europea|arquitectura comunitària]]comunitaria de la [[UnióUnión Europea]] (UE).
 
== Vegeu també ==