Diferència entre revisions de la pàgina «Hamburger Abendblatt»

m
Corregint errors lingüístics
m
m (Corregint errors lingüístics)
Hi ha hagut uns diaris publicats a Hamburg amb el mot ''Abendblatt'' (trad.: ''Diari del vespre'') al títol, i un ''Hamburger Abendblatt'' ja existia el 1820, sense cap relació amb el diari actual. El 1947, l'editor hamburguès [[Axel Springer]] va demanar una llicència. El [[primer burgmestre]], [[Max Brauer]] va atorgar-la el 1948 i així el diari fou el primer després de la [[Nazisme|dictadura dels nazis]] que obtingué una llicència, no pas dels exèrcits ocupants, però d'una administració alemanya. El primer any, la tirada va pujar de 60.000 a 170.000 exemplars. El [[1 de juliol]] de [[2011]], Lars Haider va succedir a [[Claus Strunz]] com a cap de redacció.<ref>[http://www.spiegel.de/kultur/gesellschaft/0,1518,763547,00.html Claus Strunz verlässt "Hamburger Abendblatt"], a [[Der Spiegel]], 19 de maig de 2011</ref>
 
L'any [[2008]] fou guardonat per la [[Fundació Konrad Adenauer]] per a “la millor prestació col·lectiva de redacció d'un diari local”. El [[25 de juliol]] de [[2013]] va transcendir un acord l'Editorial Springer per vendre el títol de l’''Abendblatt'' i els seus altres diaris regionals al grup editorial Funke Mediagruppe d'[[Essen]] des de l'1 de gener 2014. A la transacció li cal encara l'autorització de l'Ofici Federal de la Competència.<ref>Nom oficial de l'ofici: ''[http://www.bundeskartellamt.de/wDeutsch/index.php Bundeskartellamt {{de}}]''</ref><ref>[http://www.handelsblatt.com/unternehmen/it-medien/abschied-von-regionalzeitungen-springer-kappt-fuer-internet-plaene-seine-wurzeln/8547550.html «Springer kappt für Internet-Pläne seine Wurzeln»], ''[[Handelsblatt]],'' 25 de juliol de 2013 (en català: Springer esse separa dels seus arrels per als seus plans a l'internet.)</ref>
 
== Fonts ==
851.856

modificacions