Diferència entre revisions de la pàgina «El Sol (diari)»

m
Corregit: vegué > veié
m (Bot: Traient 3 enllaços interwiki, ara proporcionats per Wikidata a d:q1141916)
m (Corregit: vegué > veié)
{{Cita|El sol no admet subvencions, ni bestretes reintegrables. El seu preu és de 10 cèntims perquè el paper costa més de 5, i no compta amb més ingressos que els lícits i confesables que es basa tota empresa seriosa i independent}}
 
La seva independència econòmica i política no hagués estat possible, no obstant això, sense els vincles privilegiats que mantenia amb La Papelera Española, empresa matriu del poderós grup d'Urgoiti, llavors en plena expansió. El [[1920]] Urgoiti va editar un nou diari vespertí, ''[[La Voz]]'', que pretenia recollir el públic popular que ''El Sol'' no podia captar. A la fi de 1931 Urigoti, per les circumstàncies del moment, es veguéveié obligat a vendre les accions del Sol als monàrquics que dirgían La Papelera, encapçalats pel comte de Barbate i el comte de Gamazo, a causa principalment d'un article d'Ortega y Gasset titulat "El error Berenguer". A pesar d'aquest gir cap a la monarquia, a l'arribada de la República acabarà per alinear-se amb el sistema.<ref>Desvois, 1977: 57</ref>
 
Des de maig de 1934, El Sol i [[La Voz]] van sofrir múltiples avatars fins a la Guerra Civil, baixant considerablement el seu prestigi i la seva difusió.<ref>Seoane y Sáiz, 1996: 422</ref> Després de la [[Guerra Civil Espanyola|Guerra Civil]] en els seus tallers, confiscats pels falangistes, es va començar a imprimir el diari [[diari Arriba|''Arriba'']]. A la fi dels 80 el grup Anaya va editar un [[periòdic]] que recuperava la capçalera d' ''El sol'' amb la pretensió de recuperar el programa intel·lectual del periòdic original. Va ser el primer periòdic a Espanya a regalar un llibre cada dia. Va tancar després de la crisi entre els propietaris, Anaya i el grup Mondadori, al març de 1992.
1.154.876

modificacions