Diferència entre revisions de la pàgina «M6 (canal de televisió)»

m
Corregit: impulsat al [[1985 > impulsat el [[1985
m (Corregit: i al [[1994 > i el [[1994)
m (Corregit: impulsat al [[1985 > impulsat el [[1985)
 
=== Orígens ===
El seu origen es troba en l'interès de [[RTL Group | Compagnie Luxembourgeoise de Télédiffusion]] per aconseguir una concessió nacional per emetre televisió a França. El grup CLT ja emetia des de [[1955]] el canal francòfon [[RTL9 | RTL Télévision]], que podia veure's en algunes regions frontereres amb [[Luxemburg]], i després del llançament via satèl·lit de [[RTL Television]] per al mercat alemany, les seves pretensions van passar per aconseguir entrar al mercat francès. Quan es va reformar la Llei Audiovisual francesa, CLT es va presentar al concurs per aconseguir una concessió a nivell nacional de televisió privada, impulsat alel [[1985]] per [[François Mitterrand]]. No obstant això no ho va aconseguir, ja que les dues cadenes que van aconseguir la concessió van ser [[La Cinq]] i [[TV6 (França) | TV6]].
 
Després d'aquesta decisió, CLT va decidir impugnar el concurs. La seva reclamació va ser atesa mesos després del canvi de govern, amb un nou gabinet amb [[Jacques Chirac]] com a primer ministre; aquest deroga la concessió de La Cinq i TV6, a més d'anunciar la privatització de [[TF1]]. Encara que al principi va estar previst que ocupés el lloc de La Cinq, l'arribada a aquest canal de l'empresari [[Robert Hersant]], prop de la [[Reagrupament per la República | RPR]], va provocar que aquesta cadena mantingués la seva concessió. Per això, la CLT va passar a fer-se al febrer de 1987 amb la concessió sobre el sisè canal que fins llavors ostentava TV6, passant a emetre en la seva freqüència.
1.134.608

modificacions