Diferència entre revisions de la pàgina «Al-Manar»

56 bytes afegits ,  fa 2 anys
m
Robot treu caràcters de control Unicode
(→‎top: Canvis menors, neteja AWB)
m (Robot treu caràcters de control Unicode)
{{organització}}
'''Al Manar''' (en [[àrab]]:المنار; El far) és un canal de [[televisió per satèl·lit]] del [[partit polític]] libanès  [[Hesbol·là]], que emet des de [[Beirut]], la [[capital]] del [[Líban]], oferint una alta producció de notícies, comentaris, i entreteniment, al servei de la [[Nacionalisme|unitat nacional]] libanesa i de la [[resistència]] islàmica.
 
Al-Manar TV, ha estat anomenada "el canal de la resistència [[antisionista]]" és un mitjà de comunicació clau en el qual Hesbol·là anomena la seva "guerra psicològica contra l'enemic sionista", i ha esdevingut com una part integral del pla de Hesbol·là per a difondre el seu missatge arreu del [[món àrab]].
 
Actualment, la programació s'orienta cap a la cobertura de la causa de la [[llibertat]] del [[poble palestí]], la resistència cap els [[Estats Units]], i la coalició que va ocupar l'[[Iraq]], i el foment de la resistència contra els [[Imperialisme|governs imperialistes]] dels  [[Estats Units d'Amèrica|Estats Units]] i [[Israel]].
 
Al-Manar TV, ha estat designada pels governants d'alguns països com "una entitat terrorista", i va ser prohibida en els [[Estats Units d'Amèrica|Estats Units]]  en [[desembre]] de [[2004]]. També s'ha prohibit a  [[França]] i a  [[Espanya]], i ha tingut alguns problemes de llicència per emetre a l'estranger, i no es troba disponible en els [[Països Baixos]], a  [[Canadà]],  ni a  [[Austràlia]], si bé no ha estat pas prohibida oficialment en cap d'aquestes nacions.
 
L'emisora va ser llançada pel partit &nbsp;[[Hesbol·là]] el [[1991]], amb l'ajuda i el finançament dels ayatoles iranians, el [[2004]], Al-Manar TV s'estimava que tenia entre 10 i 15 milions de televidents diaris a tot el món. Els crítics van reclamar que la programació d'Al-Manar TV estava influenciada pel govern [[Xiisme|xiita]] de l'[[Iran]], en virtut de que una part important del dèficit pressupostari del [[partit polític]] i del [[Moviment d'alliberament nacional|moviment d'alliberament]] &nbsp;[[Hesbol·là]], era finançat per el govern de la [[República Islàmica de l'Iran]], a través dels entre 100 i 200 milions de [[dòlars &nbsp;americans]] a l'any que el [[govern]] de l'[[Iran]] &nbsp;dona a Hesbol·là. Els funcionaris del canal Al-Manar TV neguen això fermament, dient que estan sent subvencionats pel partit libanès Hesbol·là, i que les donacions provenen d'altres fidels [[musulmans]] &nbsp;[[xiites]], i no pas del govern iranià.<ref name="meforum583">{{ref-web|url= http://www.meforum.org/article/583|títol=Al-Manar: Hizbullah TV, 24/7|autor=Avi Jorisch| editor=Middle East Quarterly| consulta= 3 de setembre de 2006}}</ref>
 
== Referències ==
 
== Enllaços externs ==
* [http://spanish.almanar.com.lb Al-Manar TV] &nbsp;{{es}}
 
[[Categoria:Líban]]
1.338.255

modificacions