Diferència entre revisions de la pàgina «Hamburger Morgenpost»

m
neteja i estandardització de codi
m (robot estandarditzant mida de les imatges, simplificant i catalanitzant codi)
m (neteja i estandardització de codi)
L''''''Hamburger Morgenpost''''' més conegut com el '''''Mopo''''' és un [[premsa|diari]] publicat a [[Hamburg]] ([[Alemanya]]). És un diari popular de tendència centre esquerra, amb articles curts i moltes fotos. Al quarter trimestre de 2014 tenia una tirada de 94270 exemplars i una diffusió de 360.000 lectors.
 
== Història ==
[[Fitxer:Verlagsgebaeude Morgenpost Hamburg 26DEC2005.jpg|miniatura|esquerra|Seu del diari]]El diari va ser creat el [[1949]] amb una tirada de 6000 exemplars pel periodista hamburguès i militant del partit [[Partit Socialdemòcrata d'Alemanya|Partit Socialdemòcrata d'Alemanya (SPD)]] [[Heinrich Braune]]. A la fi dels anys 1950 tenia una tirada de 450.000 exemplars. Després de treure la versió local del diari ''[[Bild]],'' de l'editorial concurrent [[Axel Springer AG]] la tirada va començar a baixar. Al mig de la dècada dels 1970, l'SPD en constatar que diaris ideològics de partit no funcionaven, va vendre el títol. El 1986 passà a l'editorial Gruner + Jahr, que el 1999 va vendre'l als editors Frank Otto i Hans Barlach. El 2006 finalment passà a la BV Deutsche Zeitungsholding, que via una estada al grup britànic Mecom finalment passà el 2009 al grup [[Colònia (Alemanya)|colonès]] M. DuMont Schauberg.<ref>{{ref-publicació |cognom= Fenton|nom= Ben |article= Mecom sells German titles for €152m|url= http://www.ft.com/cms/s/0/4a2dbd5e-e0d4-11dd-b0e8-000077b07658.html#axzz3On9axbCk|format= |llengua= anglès |consulta= 14 de gener del 2015|publicació= [[Financial Times]] |data= {{data inici|2009|1|12}} |ref= }}</ref>
 
2.183.100

modificacions