Diferència entre revisions de la pàgina «El Sol (diari)»

m
Bot: substitució 'conta amb' → "compta amb"
m (Robot afegeix: de:El Sol)
m (Bot: substitució 'conta amb' → "compta amb")
Publicat en gran format de 12 pàgines, costava el doble que qualsevol periòdic de l'època i va proclamar la seva vocació crítica i independent en l'ofensiu entrefilete que va figurar en els seus primers nombres:
 
{{Cita|El sol no admet subvencions, ni bestretes reintegrables. El seu preu és de 10 cèntims perquè el paper costa més de 5, i no contacompta amb més ingressos que els lícits i confesables que es basa tota empresa seriosa i independent}}
 
La seva independència econòmica i política no hagués estat possible, no obstant això, sense els vincles privilegiats que mantenia amb La Papelera Española, empresa matriu del poderós grup d'Urgoiti, llavors en plena expansió. El [[1920]] Urgoiti va editar un nou diari vespertí, ''[[La Voz]]'', que pretenia recollir el públic popular que ''El Sol'' no podia captar. A la fi de 1931 Urigoti, per les circumstàncies del moment, es vegué obligat a vendre les accions del Sol als monàrquics que dirgían La Papelera, encapçalats pel comte de Barbate i el comte de Gamazo, a causa principalment d'un article d'Ortega y Gasset titulat "El error Berenguer". A pesar d'aquest gir cap a la monarquia, a l'arribada de la República acabarà per alinear-se amb el sistema.<ref>Desvois, 1977: 57</ref>
169.577

modificacions