Diferència entre revisions de la pàgina «Directori d'Ucraïna»

m
traducció automàtica feta a petició de Usuari Discussió:MALLUS pendent de revisió per l'usuari
m (bot preprocessant article previ a la traduccioo automatica)
m (traducció automàtica feta a petició de Usuari Discussió:MALLUS pendent de revisió per l'usuari)
{{Traducció|fr|Directoire d'Ukraine}}
[[Image:Rząd Url 1920.jpg .3. 300px .3. right .3. thumb .3. Le gouvernement du Directoire de la RÉPUBLIQUE POPULAIRE UKRAINIENNE en 1920 , au centre de la photo SIMON PETLIOURA]] ..
[[Image:Rząd URL 1920.jpg|300px|right|thumb|Le gouvernement du Directoire de la [[République populaire ukrainienne]] en 1920, au centre de la photo [[Simon Petlioura]]]]
((((( Le Directorat ))))) , ou ((((( Directoire ))))) ({{ lang-uk .3. Директорія}} , (( Dyrektoriya )) ) , est la seconde période , après celle de la RADA CENTRALE , de la RÉPUBLIQUE POPULAIRE UKRAINIENNE. Il se forme en 1918 suite au soulèvement populaire contre l'HETMANAT de PAVLO SKOROPADSKY. ..
 
..
[[Image:Rzd Url 1920.jpg|300px|right|thumb|El govern del Directori de la [[República Popular d'Ucraïna|República popular ucraïnesa]] el 1920, en el centre de la foto [[Sýmon Petliüra|Simon Petlioura]]]]
(==) Histoire (==) ..
'''Le Directorat''', ou '''Directoire''' ({{lang-uk|Директорія}}, ''Dyrektoriya''), est la seconde période, après celle de la [[Rada Centrale]], de la [[République populaire ukrainienne]]. Il se forme en 1918 suite au soulèvement populaire contre l'[[Hetmanat]] de [[Pavlo Skoropadsky]].
Le Directoire voit jour le 14 novembre 1918 avec pour premier président VOLODYMYR VYNNYTCHENKO. Ce dernier est le représentant du PARTI OUVRIER SOCIAL-DÉMOCRATE UKRAINIEN. Son cabinet est notamment composé de SIMON PETLIOURA , également membre du PARTI OUVRIER SOCIAL-DÉMOCRATE UKRAINIEN et délégué de l'UNITÉ DES FUSILIERS DE LA SICH , Fedir Shvets , en tant que représentant de l’association des paysans , Opanas Andryevsky , du PARTI UKRAINIEN DES SOCIALISTES INDÉPENDANTISTES (Upss) et d'Andry Makarenko , délégué des ouvriers des chemins de fer. ..
 
..
'''La Direcció''', o '''Directori''' ({{lang-uk|Директорія}}, ''Dyrektoriya'' ), és el segon període, després aquella de la va [[Rader Central]], de la [[República Popular d'Ucraïna|República popular ucraïnesa]]. Es forma el 1918 en resposta a l'aixecament popular contra l'[[Hetmanat]] de [[Pavlo Skoropadsky]].
Le Directoire forma d’abord un gouvernement temporaire nommé le (( Conseil exécutif pour les affaires d'État )) avant que celui-ci ne soit remplacé le 26 décembre 1918 par le (( Conseil des ministres de la République nationale ukrainienne )) . Son président fut VOLODYMYR TCHEKHIVSKY. Ce nouveau gouvernement abolit de nombreuses lois du gouvernement de PAVLO SKOROPADSKY et restitua la législation de la RADA CENTRALE. Les plus importantes de ces lois sont la redistribution des terres , l'ukrainien comme langue officielle , l'établissement d'une église orthodoxe autocéphale et la création d'un organe chargé des pouvoirs législatifs. En raison de l'état de guerre , cette organe donna le droit au Directoire d’agir comme le "pouvoir suprême et statuer des lois qui sont nécessaires pour la défense de la République" et attribua les pouvoirs exécutif aux ministres de la RÉPUBLIQUE POPULAIRE UKRAINIENNE. ..
 
..
 
Le 5 février 1919 le gouvernement changea de résidence , passant de KIEV à VINNYTSIA. Face à la situation chaotique du pays ,VOLODYMYR VYNNYTCHENKO démissionna du gouvernement et SIMON PETLIOURA devint président le 11 février 1919. Suite à une réunion du Directoire et du Conseil des ministres le 15 novembre 1919 à KAMIANETS-PODILSKYÏ , il fut décidé qu'Andry Makarenko et Fedir Shvets seraient chargé des affaires publiques. En leurs absences , l'autorité suprême dans les affaires de la République reviendrait à l'otaman SIMON PETLIOURA , qui au nom du Directoire , confirmerait toutes les lois et les décrets adoptés par le Conseil des ministres. ..
 
Après l'assassinat de SIMON PETLIOURA le 25 mai 1926 à PARIS , le pouvoir suprême de la RÉPUBLIQUE POPULAIRE UKRAINIENNE passa à ANDRY LIVYTSKY. ..
== Histoire ==
..
 
{{ Portail .3. Ukraine}} ..
== Història ==
..
Le Directoire voit jour le 14 novembre 1918 avec pour premier président [[Volodymyr Vynnytchenko]]. Ce dernier est le représentant du [[Parti ouvrier social-démocrate ukrainien]]. Son cabinet est notamment composé de [[Simon Petlioura]], également membre du [[Parti ouvrier social-démocrate ukrainien]] et délégué de l'[[Unité des fusiliers de la Sich]], Fedir Shvets, en tant que représentant de l’association des paysans, Opanas Andryevsky, du [[Parti ukrainien des socialistes indépendantistes]] (UPSS) et d'Andry Makarenko, délégué des ouvriers des chemins de fer.
{{ Defaultsort:Directoire d'Ukraine}} ..
 
..
El Directori veu dia el 14 de novembre de 1918 amb per a primer president [[Volodymyr Vynnytchenko]]. Aquest últim és el representant del [[Partit obrer socialdemòcrata ucraïnès]]. El seu gabinet és sobretot barreja de [[Sýmon Petliüra|Simon Petlioura]], igualment membre del [[Partit obrer socialdemòcrata ucraïnès]] i delegat de la [[Unitat Dels Fusellers De La Sich]], Fedir Shvets, en tant que representant de l'associació dels pagesos, Opanas Andryevsky, del [[Partit ucraïnès dels socialistes independentistes]] (Upss) i d'Andry Makarenko, delegat dels obrers dels ferrocarrils.
[[Catégorie:Histoire de l'Ukraine]] ..
 
..
 
[[en:Directorate of Ukraine]] ..
 
[[es:Directorio de Ucrania]] ..
Le Directoire forma d’abord un gouvernement temporaire nommé le ''Conseil exécutif pour les affaires d'État'' avant que celui-ci ne soit remplacé le 26 décembre 1918 par le ''Conseil des ministres de la République nationale ukrainienne''. Son président fut [[Volodymyr Tchekhivsky]]. Ce nouveau gouvernement abolit de nombreuses lois du gouvernement de [[Pavlo Skoropadsky]] et restitua la législation de la [[Rada Centrale]]. Les plus importantes de ces lois sont la redistribution des terres, l'ukrainien comme langue officielle, l'établissement d'une église orthodoxe autocéphale et la création d'un organe chargé des pouvoirs législatifs. En raison de l'état de guerre, cette organe donna le droit au Directoire d’agir comme le "pouvoir suprême et statuer des lois qui sont nécessaires pour la défense de la République" et attribua les pouvoirs exécutif aux ministres de la [[République populaire ukrainienne]].
[[ja:ディレクトーリヤ]] ..
 
[[pl:Dyrektoriat (Ukraina)]] ..
El Directori va formar en principi un govern temporal designat el ''Consell executiu per als assumptes d'Estat'' abans que aquest no sigui reemplaçat el 26 de desembre de 1918 pel ''Consell dels ministres de la República nacional ucraïnesa'' . El seu president va ser [[Volodymyr Tchekhivsky]]. Aquest nou govern aboleix nombroses lleis del govern de [[Pavlo Skoropadsky]] i va restituir la legislació de la va [[Rader Central]]. Les més importants d'aquestes lleis són la redistribució de les terres, l'ucraïnès com a llengua oficial, l'establiment d'una església ortodoxa autocéphale i la creació d'un òrgan encarregat dels poders legislatius. En base a l'estat de guerra, aquesta òrgan va donar el dret al Directori d'actuar com "poder suprem i estatuir de les lleis que són necessàries per a la defensa de la República" i va atribuir els poders executiu als ministres de la [[República Popular d'Ucraïna|República popular ucraïnesa]].
[[ru:Директория Украинской народной республики]] ..
 
[[uk:Директорія Української Народної Республіки]] ..
 
paraulesenllacos ..
 
..
Le 5 février 1919 le gouvernement changea de résidence, passant de [[Kiev]] à [[Vinnytsia]]. Face à la situation chaotique du pays,[[Volodymyr Vynnytchenko]] démissionna du gouvernement et [[Simon Petlioura]] devint président le 11 février 1919. Suite à une réunion du Directoire et du Conseil des ministres le 15 novembre 1919 à [[Kamianets-Podilskyï]], il fut décidé qu'Andry Makarenko et Fedir Shvets seraient chargé des affaires publiques. En leurs absences, l'autorité suprême dans les affaires de la République reviendrait à l'otaman [[Simon Petlioura]], qui au nom du Directoire, confirmerait toutes les lois et les décrets adoptés par le Conseil des ministres.
RÉPUBLIQUE POPULAIRE UKRAINIENNE ..
 
..
El 5 de febrer de 1919 el govern va canviar de residència, vianant de [[Kíev]] a [[Vínnytsia|Vinnytsia]]. De cara a la situació caòtica del país,[[Volodymyr Vynnytchenko]] va dimitir del govern i [[Sýmon Petliüra|Simon Petlioura]] es va fer president l'11 de febrer de 1919. En resposta a una reunió del Directori i del Consell dels ministres el 15 de novembre de 1919 a [[Kàmianets-Podilskyi|Kamianets-podilskyï]], va ser decidit que Andry Makarenko i Fedir Shvets serien encarregat dels assumptes públics. En les seves absències, l'autoritat suprema en els assumptes de la República tornaria a l'otaman [[Sýmon Petliüra|Simon Petlioura]], que en nom del Directori, confirmaria totes les lleis i els decrets adoptats pel Consell dels ministres.
SIMON PETLIOURA ..
Après l'assassinat de [[Simon Petlioura]] le 25 mai 1926 à [[Paris]], le pouvoir suprême de la [[République populaire ukrainienne]] passa à [[Andry Livytsky]].
..
 
RADA CENTRALE ..
Després de l'assassinat de [[Sýmon Petliüra|Simon Petlioura]] el 25 de maig de 1926 a [[París]], el poder suprem de la [[República Popular d'Ucraïna|República popular ucraïnesa]] va passar a [[Andry Livytsky]].
..
 
RÉPUBLIQUE POPULAIRE UKRAINIENNE ..
 
..
 
HETMANAT ..
{{Portail|Ukraine}}
..
 
PAVLO SKOROPADSKY ..
{{Portal|Ucraïna}}
..
 
VOLODYMYR VYNNYTCHENKO ..
 
..
 
PARTI OUVRIER SOCIAL-DÉMOCRATE UKRAINIEN ..
{{DEFAULTSORT:Directoire d'Ukraine}}
..
 
SIMON PETLIOURA ..
{{DEFAULTSORT:Directoire d'Ukraine}}
..
 
PARTI OUVRIER SOCIAL-DÉMOCRATE UKRAINIEN ..
 
..
 
UNITÉ DES FUSILIERS DE LA SICH ..
 
..
[[Categoria:Història d'Ucraïna]]
PARTI UKRAINIEN DES SOCIALISTES INDÉPENDANTISTES ..
[[Catégorie:Histoire de l'Ukraine]]
..
 
VOLODYMYR TCHEKHIVSKY ..
[[en:Directorate of Ukraine]]
..
[[es:Directorio de Ucrania]]
PAVLO SKOROPADSKY ..
[[ja:ディレクトーリヤ]]
..
[[pl:Dyrektoriat (Ukraina)]]
RADA CENTRALE ..
[[ru:Директория Украинской народной республики]]
..
[[uk:Директорія Української Народної Республіки]]
RÉPUBLIQUE POPULAIRE UKRAINIENNE ..
[[fr:Directoire d'Ukraine]]
..
KIEV ..
..
VINNYTSIA ..
..
VOLODYMYR VYNNYTCHENKO ..
..
SIMON PETLIOURA ..
..
KAMIANETS-PODILSKYÏ ..
..
SIMON PETLIOURA ..
..
SIMON PETLIOURA ..
..
PARIS ..
..
RÉPUBLIQUE POPULAIRE UKRAINIENNE ..
..
ANDRY LIVYTSKY ..
170.156

modificacions