Diferència entre revisions de la pàgina «Hamburger Abendblatt»

m
Robot: Reemplaçament automàtic de text (- + )
m
m (Robot: Reemplaçament automàtic de text (- + ))
|web= www.abendblatt.de
}}
L''''Hamburger Abendblatt''' és un [[premsa|diari]] d'informació general publicat a [[Hamburg]] ([[Alemanya]]). Al segon trimestre de 2010 tenia una difusió de quasi 233.000 exemplars a la setmana i 273.000 els dissabtes.<ref>[http://daten.ivw.eu/index.php?menuid=1&u=&p=&detail=true IVW, 2010]</ref>
 
[[Fitxer: Abendblatt - Haupteingang.jpg|thumb|esquerra|Seu del diari]][[Fitxer: Abendblat - rellotge.jpg|thumb|esquerra|Rellotge públic amb propaganda pel diari]]
 
==Història==
Hi ha hagut uns diaris publicats a Hamburg amb el mot ''Abendblatt'' (trad.: ''Diari del vespre'') al títol, i un ''Hamburger Abendblatt'' ja existia el 1820, sense cap relació amb el diari actual. El 1947, l'editor hamburguès [[Axel Springer]] va demanar una llicència. El [[primer burgmestre]], [[Max Brauer]] va atorgar-la el 1948 i així el diari fou el primer després de la [[Nazisme|dictadura dels nazis]] que obtingué una llicència, no pas dels exèrcits ocupants, però d'una administració alemanya. El primer any, la tirada va pujar de 60.000 a 170.000 exemplars. El [[1 de juliol]] de [[2011]], [[Lars Haider]] va succedir a [[Claus Strunz]] com a cap de redacció.<ref>[http://www.spiegel.de/kultur/gesellschaft/0,1518,763547,00.html Claus Strunz verlässt "Hamburger Abendblatt"], a [[Der Spiegel]], 19 de maig de 2011</ref>
 
L'any [[2008]] fou guardonat per la [[Fundació Konrad Adenauer]] per a “la millor prestació col·lectiva de redacció d'un diari local”.
851.856

modificacions