Fitxer original(1.024 × 1.536 píxels, mida del fitxer: 1,79 Mo, tipus MIME: image/jpeg)

Descripció a Commons

Resum

Descripció
Español: El pueblo nació como comunidad cristiana debido a la llegada de los primeros pobladores procedentes de Barcelona, que trajeron con ellos la fe cristiana. Durante los primeros siglos perteneció a la Parroquia Asunción de N.S. de Albaida, y desmembrada de ésta, fue fundada en 1535 contando con los territorios de Montaberner, Colata y Bufali. En 1605, el párroco Pere Leandro Sanchis ordena y organiza los documentos sacramentales. La expulsión de los moriscos en 1607 trajo consigo la desaparición de la fiesta de San Juan, y en 1624 fue fundada la Cofradía de la Virgen del Rosario, destacando también en este siglo la construcción de la segunda ermita de Colata. Ya el segundo día de pascua de 1678 tuvo lugar el Milagro de San Blas, gracias a la imagen procedente de Bélgida. El siglo XVIII fue el siglo del Dr. José Esplugues, nacido en Agullent en 1705 y fallecido en Montaberner en 1787, a él se debió la construcción de la Iglesia Parroquial y la constatación de la vida y hechos más relevantes de la parroquia, gracias a su manuscrito "Llibre de l’Esglèsia Parroquial". También tuvo lugar el Pleito de Colata, por el que la justicia asignó la partida que lleva este nombre al término municipal. Durante el siglo XIX se crearon diferentes asociaciones en honor al Sagrado Corazón de Jesús. La Iglesia Parroquial comenzó a levantarse en 1735 hasta principios del año 1758. Tres son las campanas de la torre: la más antigua, Santo Tomás de Villanueva data de 1817, mientras las otras dos, Maria dels Dolors y María Loreto fueron fundidas en 1941. También se halla en su demarcación el Colegio de las Monjas, en estado ruinoso y construido durante los años 40.
Data
Font https://www.flickr.com/photos/thasarga/8616906678/
Autor JOSE ANTONIO SERRA

Llicència

This image was originally posted to Flickr. Its license was verified as "cc-by-sa-2.0" by the UploadWizard Extension at the time it was transferred to Commons. See the license information for further details.
w:ca:Creative Commons
reconeixement compartir igual
Aquest fitxer està publicat sota la llicència de Creative Commons Reconeixement i Compartir Igual 2.0 Genèrica.
Sou lliure de:
  • compartir – copiar, distribuir i comunicar públicament l'obra
  • adaptar – fer-ne obres derivades
Amb les condicions següents:
  • reconeixement – Heu de donar la informació adequada sobre l'autor, proporcionar un enllaç a la llicència i indicar si s'han realitzat canvis. Podeu fer-ho amb qualsevol mitjà raonable, però de cap manera no suggereixi que l'autor us dóna suport o aprova l'ús que en feu.
  • compartir igual – Si modifiqueu, transformeu, o generareu amb el material, haureu de distribuir les vostres contribucions sota una llicència similar o una de compatible com l'original

Llegendes

Afegeix una explicació d'una línia del que representa aquest fitxer

Elements representats en aquest fitxer

representa l'entitat

Historial del fitxer

Cliqueu una data/hora per veure el fitxer tal com era aleshores.

Data/horaMiniaturaDimensionsUsuari/aComentari
actual11:25, 9 gen 2018Miniatura per a la versió del 11:25, 9 gen 20181.024 × 1.536 (1,79 Mo)DiscastoCropped 22 % horizontally and 16 % vertically using CropTool with precise mode.
11:24, 9 gen 2018Miniatura per a la versió del 11:24, 9 gen 20181.308 × 1.820 (1,62 Mo)DiscastoUser created page with UploadWizard

No hi ha pàgines que utilitzin aquest fitxer.

Metadades