Le Soir (en català El Vespre) és un diari belga de format berlinès.

Infotaula de publicacions periòdiquesLe Soir
Logo du journal Le Soir.svg
Modifica el valor a Wikidata
Tipusperiòdic Modifica el valor a Wikidata
Fitxa
Llenguafrancès Modifica el valor a Wikidata
Data de publicació1887 Modifica el valor a Wikidata
Propietat deRossel Group (en) Tradueix Modifica el valor a Wikidata
Lloc de publicacióBrussel·les Modifica el valor a Wikidata
EstatBèlgica Modifica el valor a Wikidata
Dades i xifres
Format de periòdicberlinès Modifica el valor a Wikidata
Editor en capDaniel Van Wylick Modifica el valor a Wikidata
Ideologiaprogressisme i federalisme Modifica el valor a Wikidata
Identificadors
ISSN1186-4583 Modifica el valor a Wikidata

Lloc weblesoir.be Modifica el valor a Wikidata
Twitter: lesoir Modifica els identificadors a Wikidata

Fou fundat el 1887 per Emile Rossel. És l'únic diari belga que des de l'inici, mai no va afiliar-se a una única tendència política, com era de costum al segle xix, o cada publicació era catòlica, liberal o socialista, i que sengles tractaven fins als anys 1980 les notícies amb una interpretació estrictament conforme a la ideologia i quasi tots estaven parcialment finançats pel partit polític o el sindicat propietari.[1]

Le Soir és el diari francòfon més popular de Bèlgica. Durant l'ocupació nazi fou vist com un diari col·laboracionista,[2] però és vist com a socialment més progressista i obertament federalista en l'apartat polític, comparat amb els seus competidors principals La Libre Belgique, a l'origen un diari catòlic i La Dernière Heure d'obediència liberal. Amb la secularització i l'emancipació progressiva de la societat belga, els diaris van secularitzar-se també o desaparèixer, com que una tutela ideològica massa explícita era passat de moda.

ReferènciesModifica

A Wikimedia Commons hi ha contingut multimèdia relatiu a: Le Soir
  1. Marleen Sluydts & Anke Janssens, Korte geschiedenis van de AVBB en de journalistiek in België, (neerlandès) Brussel, Association des Journalistes Professionnels/Vlaamse vereniging van beroepsjournalisten, 2011, pàgina 3 (en català: Breua història de l’associació dels periodistes belgues i del periodisme belga)
  2. «Tintin's Nazi spin» (en anglès). The Guardian, 30-11-2001. [Consulta: 7 maig 2016].