Obre el menú principal

The New York Times

diari publicat a Nova York
(S'ha redirigit des de: New York Times)

The New York Times és un diari publicat a la ciutat de Nova York als Estats Units. És el primer diari del seu país en tiratge, difusió i influència.[1][2][3][4]

Infotaula d'organitzacióThe New York Times
NewYorkTimes.svg
The New-York Daily Times first issue.jpg

Lema All The News That's Fit To Print
Dades bàsiques
Tipus diari
Indústria edició
Forma jurídica
Creació 18 setembre 1851
Fundador George Jones i Henry Jarvis Raymond
Organització i govern
Seu 
Editor en cap Dean Baquet (2014–)
Propietat de The New York Times Company Tradueix
Format per
Altres dades

Lloc web Lloc web oficial
Facebook: nytimes Twitter: nytimes Instagram: nytimes Snapchat: thenytimes Youtube: UCqnbDFdCpuN8CMEg0VuEBqA Pinterest: nytimes
Modifica les dades a Wikidata

Va ser fundat el 18 de setembre de 1851 per Henry Jarvis Raymond[5] (fundador de l'agència Associated Press el 1856) i George Jones. Adolph Ochs va adquirir el Times el 1896, i sota la seva direcció el diari adquirí abast internacional i gran reputació.[6] Durant la guerra del Vietnam, basant-se en papers qualificats oficialment com a secrets, denuncià el fet que el govern estatunidenc amagués l'autèntica situació de la guerra, i per aquest motiu el diari va ser portat als tribunals.[7]

The New York Times Company és l'empresa propietària del diari, que també publica altres diaris, entre ells el The Boston Globe. Participa amb els diaris New York Herald Tribune i The Washington Post en l'edició internacional del Herald Tribune, que s'edita a París.[8]

L'estil lingüístic en la redacció del diari i pel que fa a les capçaleres és bastant conservador. L'orientació política del diari és més aviat liberal, en el sentit que aquest terme té als Estats Units, però els seus redactors gaudeixen de gran independència.

Contingut

OrganitzacióModifica

Personal de notíciesModifica

A més a més de les seus pròpias de Nova York, el diari té sales de redacció a Londres i Hong Kong. La seva redacció a París, que havien estat les seus de l'edició internacional del diari, va tancar l'any 2016, tot i que la ciutat es manté base a un departament noticiari i una oficina de publicitat. El diari també té un centre d'edició i agència de noticies a Gainsville, Florida.

A partir de 2013, el diari va tenir 6 departaments noticiaris a la regió de Nova York, 14 en altres llocs dels Estats Units, i 24 en altres països.

L'any 2009, Russ Stanton, editorde Los Angeles Times, un competidor, va declarar que el departament de The New York Times doblava la mida del de Los Angeles Times, el qual tenia un departament de 600 en el moment.

Familia Ochs-SulzbergerModifica

L'any 1896, Adolph Ochs va comprar The New York Times, un diari perdedor de diners, i va formar New York Times Company. La familia Ochs-Sulzberger, una de les dinasties del diari dels Estats Units, ha posseït The New York times des de llavors. L'editorial va començar a cotitzar el 14 de gener de 1969, cotitzant 42 dòlars en American Stock Exchange. Després d'això, la familia va continar exercint control a través de la seva propietat d'abast majoritari de la Classe B de vots. Als accionistes de classe A se'ls permeten drets de votació restricitus, mentre que als de Classe B tenen drets de votació oberts.

ReferènciesModifica

  1. «Pulitzer Prizes – The New York Times Company». The New York Times Company [Consulta: 23 juny 2015].
  2. Rainey, James; Garrison, Jessica «Pulitzer winners span old, new media». Los Angeles Times, 17-04-2012 [Consulta: 23 abril 2012].
  3. Chabon, Michael «The New York Times». The New York Times [Consulta: 23 abril 2012].
  4. Ember, Sydney «Pulitzer Prizes: Daily News and ProPublica Share Public Service Award; New York Times Wins 3». The New York Times, 10-04-2017.
  5. Berger, Myer. The Story of The New York Times 1851-1951. Simon and Schuster, 1951, p. 3–4. 
  6. «Adolph S. Ochs Dead at 77; Publisher of Times Since 1896». .
  7. Cohen, Noam «Pentagon Papers». The New York Times [Consulta: 18 setembre 2008].
  8. Beardsley, Eleanor «Readers Lament 'International Herald Tribune' Name Change». National Public Radio.

Enllaços externsModifica