Tageblatt

diari luxemburguès publicat en alemany

Tageblatt és un diari luxemburguès publicat en alemany a Esch-sur-Alzette per Editpress.

Infotaula de publicacions periòdiquesTageblatt
Tageblatt logo.svg
Modifica el valor a Wikidata
Tageblatt1.JPG
Modifica el valor a Wikidata
SubtítolZeitung fir Lëtzebuerg Modifica el valor a Wikidata
Tipusdiari Modifica el valor a Wikidata
Fitxa
Llenguaalemany i francès Modifica el valor a Wikidata
Data de publicació30 juny 1913 Modifica el valor a Wikidata
Gerent/directorDhiraj Sabharwal (en) Tradueix Modifica el valor a Wikidata
Adreça7, avenue du Rock’n’Roll Modifica el valor a Wikidata
Lloc de publicacióEsch-sur-Alzette Modifica el valor a Wikidata
Coordenades49° 30′ 02″ N, 5° 56′ 48″ E / 49.50043°N,5.94672°E / 49.50043; 5.94672
EstatLuxemburg Modifica el valor a Wikidata
Dades i xifres
Format de periòdiccompacte Modifica el valor a Wikidata
Periodicitat1 dia Modifica el valor a Wikidata
Editor en capDhiraj Sabharwal (en) Tradueix (2017–) Modifica el valor a Wikidata
EditorialEditpress Modifica el valor a Wikidata


Lloc webtageblatt.lu Modifica el valor a Wikidata
Facebook: Tageblatt.lu Twitter: tageblatt_lu Instagram: tageblatt.lu Youtube: UC5E-lqm0hYixrY61GAjXIdw Modifica el valor a Wikidata

Història i perfilModifica

Tageblatt va néixer el 1913.[1][2] El diari és el segon més popular del país, darrere del rival d'Wort.[3] Es descriu com el Zeitung avet Lëtzebuerg (en luxemburguès, «el diari per Luxemburg»). Tot i que és principalment publicat en alemany, també ha incorporat algunes seccions en francès.[1]

El diari és propietat dels sindicats socialistes.[2][3] L'editor és Editpress Louxemburg, S.A, empresa que també publica Le Jeudi i Le Quotidien.[4][5] El 2007 el diari tenia relacions properes amb el Partit Socialista (LSAP).[3]

El diari va rebre 1.659.554 € en subvenció de premsa estatal anual el 2009: més que qualsevol altre diari.[6]

La tirada de Tageblatt era 27.081 còpies el 2003.[4] El 2004, el diari va tenir un tiratge diari de 17.106: aproximadament una quarta part que el seu rival d'Wort. Durant la dècada dels 2000 tenia una mitjana d'uns 61.000 lectors, una tercera part que el d'Wort.[7]

ReferènciesModifica

  1. 1,0 1,1 «Media». Grand Duchy of Luxembourg. [Consulta: 14 novembre 2014].
  2. 2,0 2,1 Romain Kohn. «Luxembourg». A: Ana Karlsreiter. Media in Multilingual Societies. Freedom and Responsibility. Vienna: Organization for Security and Co-operation in Europe, 2003 [Consulta: 22 gener 2015]. 
  3. 3,0 3,1 3,2 Georgios Terzis. European Media Governance: National and Regional Dimensions. Intellect Books, 2007, p. 137. ISBN 978-1-84150-192-5 [Consulta: 14 novembre 2014]. 
  4. 4,0 4,1 David Ward. «A Mapping Study of Media Concentration and Ownership in Ten European Countries». Dutch Media Authority, 2004. Arxivat de l'original el 12 d’agost 2014. [Consulta: 11 febrer 2015].
  5. «Luxembourg Newspaper Publishers' Association». ENPA. [Consulta: 1r febrer 2014].
  6. «Ministère d'État». Service Information et Press. [Consulta: 20 novembre 2010].
  7. «Media pluralism in the Member States of the European Union». European Commission, 17-01-2007. [Consulta: 8 juny 2007].

Enllaços externsModifica