Al-Monitor

Al-Monitor és un diari digital llançat al febrer de 2012 per Jamal Daniel[1] amb seu a Washington DC. Informa i analitza l'actualitat de l'Orient Mitjà amb continguts originals i traduïts. Està associat amb mitjans de comunicació de les principals agències de notícies dels països a l'Orient Mitjà.[2] Entre els mitjans associats hi ha El Khabar, Al-Masry Al-Youm, Azzaman, Calcalist, Yediot Aharonot, Al-Qabas, An-Nahar, As-Safir, Al-Hayat, Al-Iktissad Wal-Aamal, Habertürk, Milliyet, Radikal, Sabah, Taraf, Al Khaleej, i Al-Tagheer.

Infotaula de lloc webAl-Monitor
URLal-monitor.com
TipusDiari digital
Comerç ?
LlenguaAnglès, àrab, hebreu, persa, turc
LlicènciaDret d'autor
PropietariJamal Daniel (privat)
CreadorJamal Daniel (en) Tradueix Modifica el valor a Wikidata
EditorAndrew Parasiliti
Llançament13 de febrer de 2012
EstatEstats Units d'Amèrica Modifica el valor a Wikidata
Premis

El columnista de The Washington Post Mark Fisher defineix Al-Monitor com «una publicació digital inavaluable per seguir l'Orient Mitjà».[3] El gener de 2013, el redactor de The Independent Ian Burrell va definir Al-Monitor com «un lloc web ambiciós que reuneix els comentaris de distingits escriptors de tota la regió».[4] El 2014 l'Institut Internacional de Premsa va atorgar a Al-Monitor del Premi Pioner dels Mitjans Lliures afirmant que els seus «reportatges i anàlisi únics exemplifiquen el paper inestimable que els mitjans de comunicació innovadors i vigorosament independents poden jugar en temps de canvi i convulsió».[5]

Alguns comentaristes han al·legat que Al-Monitor segueix l'agenda dels governs de l'Iran i Síria i de Hesbol·là.[6][7] El 2011, el fundador d'Al-Monitor Jamal Daniel va comprar el 20% d'As-safir, descrit per The New York Times com una «diari libanès pro-Assad». S'afirma que el mateix Daniel ha estat amic proper del ministre d'exteriors siri Walid al-Moallem quan era l'enviat de Síria als EUA.[8]

ReferènciesModifica

  1. «About». The Levant Foundation.
  2. «About Us». Al-Monitor.
  3. Fisher, Max «What then-U.S. national security adviser for Iran says about 'Argo'». The Washington Post, 22-10-2012.
  4. Burrell, Ian «Rupert Murdoch's Twitter slap-down has big implications - and not just for News Corp editors». The Independent [Londres], 29 gener2013.
  5. "Al-Monitor named Free Media Pioneer Award winner," Arxivat 2014-04-08 a Wayback Machine. International Press Institute (IPI), (26 febrer 2014).
  6. "Al-Monitor, a pro-Tehran website in Washington," Iranian American Forum. Retrieved 22 May 2014.
  7. "Mideast News Site Offers Diverse Voices—but Often Parrots Syrian Regime," Tablet (June 20, 2013). Retrieved 22 May 2014.
  8. Syrian American acquire stake in as safir

Enllaços externsModifica