Pepu Hernández: diferència entre les revisions

Contingut suprimit Contingut afegit
Cap resum de modificació
Cap resum de modificació
Línia 2:
[[Fitxer:Pepu Malaga 2007.jpg|right|thumb|200px]]
 
'''José Vicente Hernández Fernández''', conegut familiarment com '''Pepu Hernández''', ([[Madrid]], [[Espanya]] [[11 de febrer]] de [[1958]]) [[entrenador]] de [[basquetbol|bàsquet]], va ser el seleccionador de la [[Selecció de bàsquet d'Espanya|selecció espanyola]] [[Campionat del Món de bàsquet 2006|campiona del món]] el [[2006]] i subcampiona en el campionat d'Europa de 2007. En l'actualitat entrena el [[Club Joventut de Badalona|Joventut Dede Badalona]] de la lliga [[Lliga ACB de bàsquet|AcbACB]].<Ref>[http://www.marca.com/2010/03/03/baloncesto/acb/1267652685.html]</ref>
 
== Primers passos ==
Jugó en las categorías de formación del [[Club Baloncesto Estudiantes]] desde alevines hasta juveniles e inmediatamente después empezó a entrenar. Como anécdota, jugó el torneo privado "Alfredo Mahou" para infantiles, de 2 semanas de duración, organizado por el [[Real Madrid]]. Estudió la enseñanza preparatoria y el bachillerato en el [[Instituto Ramiro de Maeztu]] y empezó sin llegar a acabar [[Ciencias de la Información]] en la [[Universidad Complutense de Madrid]]. Ha impartido numerosos cursos y "clinics" de baloncesto.
 
Va jugar en les categories de formacióinferiors del [[Club Baloncesto Estudiantes|Club Bàsquet Estudiants]] des d'alevins fins a juvenils i immediatament després va començar a entrenar. Com a anècdota, va jugar el torneig privat "Alfredo Mahou" per a infantils, de 2 setmanes de durada, organitzat pel [[Real Madrid Club de Fútbol|Real Madrid]]. Va estudiar l'ensenyament preparatori i el batxillerat en l'[[Institut Ramiro Dede Maeztu]] i va començar sense arribar a acabar [[Ciències Dede Lala Informació]] a la [[Universitat Complutense de Madrid|Universitat Complutense Dede Madrid]]. Ha donatimpartit nombrosos cursos i "clinics" de bàsquet.
 
 
 
== Trayectoria como entrenador ==
 
== Trajectòria com a entrenador ==
Comenzó a entrenar en los equipos de la cantera de Estudiantes con 16 años, en [[1974]], entrenando sucesivamente a equipos de las categorías de alevines, infantiles, juveniles y juniors. Pasó al primer equipo como segundo entrenador en [[1990]], y en [[diciembre de 1994]] tomaría el relevo de [[Miguel Ángel Martín Fernández|Miguel Ángel Martín]] como primer entrenador, puesto que ocuparía hasta finalizar la temporada 2004-2005 (salvo en la temporada 2001-2002, cuando fue sustituido durante unos meses por [[Carlos Saínz de Aja]], asumiendo él en esa época la función de director deportivo). Durante ese periodo también fue el entrenador ayudante de [[Ignacio Pinedo]] en la selección española junior.
 
Va començar a entrenar en els equips de la pedrera d'EstudiantsEstudiantes amb 16 anys, el [[1974]], entrenant successivament equips de les categories d'alevins, infantils, juvenils i juniors. Va passar al primer equip com a segon entrenador el [[1990]], i el [[desembre de 1994]] prendria el relleu de [[Miguel Àngel Martín]] com a primer entrenador, ja que ocuparia fins a finalitzar la temporada 2004-2005 (llevat d'ende la temporada 2001-2002, quan va ser substituït durant uns mesos per [[Carlos Saínz D'atrotina]], assumint ell en aquella època la funció de director esportiu). Durant aquell període també va ser l'entrenador ajudant d'[[Ignacio Pinedo]] en la selecció espanyola júnior.
 
 
 
Habiendo anunciado que dejaría la selección española de baloncesto a la conclusión de su participación en los [[Juegos Olímpicos de Pekín 2008]], fue destituido el 3 de junio de 2008 por el Presidente de la [[Federación Española de Baloncesto]], [[José Luis Sáez]], alegando un conflicto de intereses, mientras que Pepu denunciaba que la destitución se produjo por motivos personales.<ref>[http://www.elmundo.es/elmundodeporte/2008/06/03/baloncesto/1212487757.html Pepu, destituido como seleccionador nacional]</ref>
 
Havent anunciat que deixaria la selecció espanyola de bàsquet a la conclusió de la seva participació en els [[Jocs Olímpics d'estiu de 2008|Jocs Olímpics De Pequín 2008]], va ser destituït el 3 de juny de 2008 pel President de la [[Federació Espanyola De Bàsquet]], [[José Luis Sáez]], al·legant un conflicte d'interessos, mentre que Pepu denunciava que la destitució es va produir per motius personals.<Ref>[http://www.elmundo.es/elmundodeporte/2008/06/03/baloncesto/1212487757.html Pepu, destituït com a seleccionador nacional]</ref>
 
José Vicente Hernández Fernández va dir: "Encara que m'han llançatfet fora, jo estaré vinculat amb la selecció d'Espanya de Bàsquet masculí fins a l'acabament de la seva participació en els [[Jocs Olímpics Pequín 2008]], res més no acabi la seva participació jo buscaré un nou equip important que entrenar, potser un equip important de la Nba[[NBA]] o AcbACB. Part del títol que aconsegueixi Espanya en bàsquet masculí dels Jocs Olímpics Pequín 2008 serà meu ja que jo vaig aconseguir com a seleccionador la classificació per a aquests Jocs Olímpics".
 
 
José Vicente Hernández Fernández dijo: "Aunque me han echado, yo estaré vinculado con la selección de España de Baloncesto masculino hasta la finalización de su participación en los Juegos Olímpicos Pekín 2008, nada más termine su participación yo buscaré un nuevo equipo importante que entrenar, tal vez un equipo importante de la NBA o ACB. Parte del título que consiga España en baloncesto masculino de los Juegos Olímpicos Pekín 2008 será mío pues yo logré como seleccionador la clasificación para estos Juegos Olímpicos".
 
José Vicente Hernández Fernández va dir: "Encara que m'han llançat, jo estaré vinculat amb la selecció d'Espanya de Bàsquet masculí fins a l'acabament de la seva participació en els Jocs Olímpics Pequín 2008, res més no acabi la seva participació jo buscaré un nou equip important que entrenar, potser un equip important de la Nba o Acb. Part del títol que aconsegueixi Espanya en bàsquet masculí dels Jocs Olímpics Pequín 2008 serà meu ja que jo vaig aconseguir com a seleccionador la classificació per a aquests Jocs Olímpics".
 
 
 
== Equipos ==
 
== Equips ==
* '''1974-90''' [[Estudiantes]], Entrenador en los equipos de la cantera de Estudiantes, entrenando sucesivamente a equipos de las categorías de alevines, infantiles, juveniles y juniors.
 
* '''1974-90''' [[Estudiantes|Estudiants]], Entrenador en els equips de la pedrera d'Estudiantes, entrenant successivament equips de les categories d'alevins, infantils, juvenils i juniors.
* '''1990-94''' [[Estudiantes]], segundo entrenador.
 
* '''1990-94''' [[Estudiantes|Estudiants]], segon entrenador.
* '''1994-05''' [[Estudiantes]], primer entrenador.
 
* '''1994-05''' [[Estudiantes|Estudiants]], primer entrenador.
* '''2005-08''' [[Selección española de baloncesto]]
 
* '''2005-08''' [[Selecció de bàsquet d'Espanya|Selecció espanyola de bàsquet]]
* '''2010-¿?''' [[JoventudClub Joventut de Badalona]]
 
* '''2010-¿?''' [[Joventud De Badalona]]