Obre el menú principal

La Voz de Asturias és un diari digital de la regió espanyola d'Astúries, redactat principalment en castellà amb ocasionals seccions i articles en asturià. Té la seva seu a Oviedo i és editat per Ediciones Periódicas del Noroeste, SL, empresa pertanyent a la corporació La Voz de Galicia, SA.

Infotaula de publicacions periòdiquesLa Voz de Asturias
La Voz de Asturias, 1931.jpg
Tipus diari
Fitxa
Llengua castellà
Data de publicació 10 abril 1923
Fundador José Tartiere y Lenegre
Publicat a Oviedo
Estat Espanya
Identificadors
ISSN 9968-8999
OCLC 456223021

Lloc web Lloc web oficial
Modifica les dades a Wikidata

Va ser fundat per José Tartiere Lenegre el 10 d'abril de 1923. Encara que conservador en els seus orígens, va passar més tard a adscriure's a una línia progressista, declarant com el seu objectiu estar al "servei dels asturians [...] mantenint un compromís amb valors com la llibertat, la pluralitat i el progrés d'Astúries".[1] Durant la dictadura franquista va ser el periòdic predilecte de l'esquerra asturiana, que trobava en ell informacions que altres diaris no recollien —com les referents a les vagues mineres dels anys seixanta— i columnistes tot el progressistes que permetia la censura. Ja en democràcia, el periòdic va passar a ser afí, de manera més o menys explícita, al Partit Socialista Obrer Espanyol, al Govern a Astúries durant la major part del nou període polític.

La Voz de Asturias va desaparèixer, encara com a diari imprès, el 19 d'abril de 2012, però va ressorgir com a digital el 2016 de resultes de l'adquisició, per part de la corporació La Voz de Galicia, del diari digital asturià Asturias24, que havia estat fundat el 2013 amb el mateix esperit que el diari desaparegut. Paral·lelament a aquesta operació, l'empresa gallega es va fer també amb la capçalera històrica, que havia passat a les mans del productor cinematogràfic José Velasco després del tancament del periòdic.

En la seva nova etapa, l'orientació ideològica del diari continua sent progressista, però no hi ha una identificació tan explícita amb cap partit polític concret com existia en el diari desaparegut el 2016. El periòdic diu aspirar, per contra, a abastar i fer sentir-se còmodes a totes les sensibilitats d'esquerra: així, en les eleccions europees de 2014, Asturias24 va demanar en un editorial el vot per a qualsevol de les tres principals formacions d'esquerra —PSOE, Esquerra Plural, Primavera Europea i Podem— que concorrien als comicis.[2]

DirectorsModifica

El diari ha tingut tretze directors des de la seva fundació en 1923:

Director (naixement i mort)
Període
Antonio J. Onieva (1886-1977) 1923-¿?
José Díaz González, Banderilla ¿?-¿?
Roberto Velázquez Riera, Robín ¿?-1964
Jorge Víctor Sueiro (1929-1991) 1964-1973
José Díaz Jácome (1910-1998) 1973-1983
Faustino F. Álvarez (1950-2014) 1983-1986
Luis José de Ávila (1945- ) 1986-1989
Faustino F. Álvarez (1950-2014) 1989-2001
José Francisco Rodil Lombardía (1953- ) 2001-2002
Rodrigo Cepeda (1966- ) 2002-2004
Luis Mugueta (1960- ) 2004-2011
Juan Carlos Cuesta (1974- ) 2011-2012
Ángel Falcón (1965- ) 2013-...

ReferènciesModifica

  1. «Los suplementos de La VOZ cosechan un gran éxito - La Voz de Asturias», 18-10-2011. [Consulta: 17 maig 2016].
  2. «25-M, más que unas elecciones» (en es-es). [Consulta: 17 maig 2016].