NTV (Rússia)

NTV (en ciríl·lic HTB) és una cadena de televisió russa disponible a nivell nacional. Fundada el 1993, va ser una de les pioneres a la televisió privada de Rússia. Des de l'any 2001 pertany a Gazprom.

Infotaula d'organitzacióNTV
NTV logo 2003.svg
Dades
Tipusemissora de televisió, estudi de cinema, productora de cinema i canal de televisió Modifica el valor a Wikidata
IndústriaIndústria del petroli Modifica el valor a Wikidata
Història
ReemplaçaQ4031191 Tradueix i Q4398031 Tradueix Modifica el valor a Wikidata
Creació1993 Modifica el valor a Wikidata
FundadorYevgeny Kiselyov (en) Tradueix, Oleg Dobrodeev (en) Tradueix, Igor Malashenko (en) Tradueix i Vladimir Goussinski Modifica el valor a Wikidata
Activitat
ÀmbitRússia Modifica el valor a Wikidata
Governança corporativa
Seu 
PresidènciaAlexei Zemskii (en) Tradueix
Timur Waynshteyn (en) Tradueix Modifica el valor a Wikidata
Empresa matriuGazprom-Media (en) Tradueix Modifica el valor a Wikidata
Propietat deMost Group (en) Tradueix, Media-Most (en) Tradueix i Gazprom-Media (en) Tradueix Modifica el valor a Wikidata

Lloc webntv.ru Modifica el valor a Wikidata
Facebook: ntvofficial Twitter: ntvru Instagram: ntvru Telegram: ntvnews Youtube: UCsA_vkmuyIRlYYXeJueyIJQ Modifica el valor a Wikidata

La seva programació és de caràcter generalista, amb una forta presència de programes de caràcter informatiu.

HistòriaModifica

La cadena va ser fundada l'any 1993 mitjançant un consorci format per diversos bancs, mentre que el seu primer president va ser Vladímir Gussinski. El nom escollit per a l'emissora va ser "NTV", que encara que no tenia cap significat concret va ser emprat en les promocions de llançament com a "nova" o "nostra". La cadena va contractar diversos periodistes i presentadors destacats d'altres cadenes públiques, i es va estrenar el 10 d'octubre com la primera emissora independent de l'estat rus. NTV va destacar pels seus programes d'entreteniment i informatius, i va comptar amb diversos espais en els quals es mostraven crítics amb el govern rus, especialment pel que fa a les guerres a Txetxènia. Posteriorment va criticar tant Vladímir Putin com el seu partit polític. Putin va arribar a demanar a la direcció de la cadena la retirada d'un guinyol que el parodiava en un programa satíric, per considerar que era un afront a la seva dignitat.

El juny de 2000 la policia russa va detenir Vladimir Gusinsky, sota sospita de malversació i apropiació indeguda de béns estatals, mentre que hi va haver crítiques a la detenció per part d'altres sectors al·legant "raons polítiques". Gusinsky va firmar posteriorment la venda de l'empresa Media-Most, que tenia un 30% de les accions d'NTV, a l'empresa Gazprom. Després d'abandonar el seu país per recalar a l'Estat espanyol, l'empresari va criticar que va ser suposadament pressionat per firmar l'acord de venda. Gazprom va anar augmentant la seva participació en la cadena fins a aconseguir el seu control total l'abril de 2001. Els nous propietaris van realitzar canvis en la direcció, que va passar a ser ocupada per Borís Jordan, i molts periodistes de la cadena van abandonar la companyia per marxar a altres emissores. Malgrat que va existir la possibilitat que Ted Turner comprés la cadena, aquesta no es va dur mai a terme.

La cadena va passar dificultats econòmiques el 2002 i 2003, la qual cosa va requerir la cessació de Boris Jordan. El nou propietari, Nikolai Senkévitx, va canviar la graella de l'emissora sensiblement, substituint diversos programes i tornant a apostar per una línia informativa i d'entreteniment.

Enllaços externsModifica

A Wikimedia Commons hi ha contingut multimèdia relatiu a: NTV