Página/12

diari editat a l'Argentina

Página/12 és un diari editat a l'Argentina des de 1987 fins a l'actualitat. Fundat pel periodista d'investigació Jorge Lanata, aquest periòdic ha publicat i publica articles de periodistes i escriptors com Horacio Verbitsky, Ernesto Tiffenberg, Tomás Eloy Martínez, Osvaldo Soriano, José María Pasquini Durán, Rodrigo Fresán, Juan Gelman, Osvaldo Bayer, Eduardo Galeano, Eduardo Aliverti, Alan Pauls, Juan Forn, Eduardo Berti, Homero Alsina Thevenet, José Pablo Feinmann i Juan Sasturain

Infotaula de publicacions periòdiquesPágina/12
Tipusdiari Modifica el valor a Wikidata
Fitxa
Llenguacastellà Modifica el valor a Wikidata
Data de publicació26 maig 1987 Modifica el valor a Wikidata
Director periodísticErnesto Tiffenberg
FundadorJorge Lanata Modifica el valor a Wikidata
Propietat deGrupo Octubre (en) Tradueix Modifica el valor a Wikidata
AdreçaC/Solís, 1525 (C1134ADG) Ciutat Autònoma de Buenos Aires, Argentina
Lloc de publicacióBuenos Aires Modifica el valor a Wikidata
EstatArgentina Modifica el valor a Wikidata
Dades i xifres
Periodicitat1 dia Modifica el valor a Wikidata
Àmbitestatal
EditorialEditorial "La Página S.A."
IdeologiaKirchnerisme, progressisme i anti-neoliberalism (en) Tradueix Modifica el valor a Wikidata
Identificadors
ISSN0329-1332 Modifica el valor a Wikidata
OCLC23959868 Modifica el valor a Wikidata

Lloc webpagina12.com.ar Modifica el valor a Wikidata
Instagram: pagina12 Modifica el valor a Wikidata

HistòriaModifica

Página/12 va ser fundat el 1987 amb una tirada diària de 30 000 exemplars i 16 pàgines, durant la presidència del "radical" Raúl Alfonsín. Des dels seus inicis, va apostar per un disseny impactant a les seves portades, impacte el qual s'hauria d'assolir mitjançant un humor fortament irònic,[1] fins i tot canviant el color de les seves pàgines i el nom de la publicació, per tal de respondre als atacs del poder polític, com va ser la recordada edició de l'Amarillo/12 que responia les crítiques de qui era president de l'Argentina en aquest moment, Carlos Saúl Menem, què els hi havia titllat de sensacionalistes per la sistemàtica publicació de notícies relacionades amb els escàndols econòmics i polítics del seu govern.[2]

ReferènciesModifica

  1. «Página/12, primera portada» (en castellà). Página/12. Fundación Proa, 1987.
  2. Feinmann, José Pablo. «Un color dice más que mil palabras» (en castellà). Página/12. Buenos Aires: Editorial "La Página S.A.".