Axel Springer SE

(S'ha redirigit des de: Axel Springer AG)

Axel Springer SE és una de les empreses multimèdia més grans d'Europa, i la tercera empresa de mitjans de comunicació més gran d'Alemanya, amb més de 13.651 empleats i uns ingressos anuals d'uns 3.300 milions d'euros.[2] L'empresa és activa en un total de 36 països, entre els quals Hongria, Polònia, la República Txeca, Rússia, Espanya, França, Suïssa i Alemanya. Posseeix més de 230 revistes i diaris, més de 80 ofertes en línia així com holdings de la televisió i ràdio.

Infotaula d'organitzacióAxel Springer SE
Springer-logo.svg
Berlin - Axel-Springer-Hochhaus.jpg
modifica
EpònimAxel Springer modifica
Dades
TipusAktiengesellschaft
IndústriaEditorial
Forma jurídicaSocietas Europaea modifica
Història
Creació1946, Hamburg modifica
FundadorAxel Springer
Activitat
ProdueixRevistes, diaris, portals en línia, màrqueting d'afiliació
Membre deVerband Deutscher Zeitschriftenverleger (en) Tradueix
GVU (en) Tradueix modifica
Borsa de cotitzacióFWB SPR
Governança corporativa
Seu 
Executiu en capMathias Döpfner modifica
Persona rellevantMathias Döpfner, Giuseppe Vita
Empleats11.560 (mitjana, 2010)[1]
Filial
Part deMDAX modifica
Indicador econòmic
Capital propi1.773.000 milions d'€ (end 2010)[1]
Ingressos totals3310 milions d'€ (2012)[1]
Resultat operatiu428,6 milions d'€ (2010)[1]
Benefici net252,7 milions d'€ (2010)[1]
Actius totals3.603 milions d'€ (end 2010)[1]

Lloc webaxelspringer.com

Axel Springer AG fou fundada el 1946/1947 pel periodista Axel Springer per la publicació de l'Hamburger Abendblatt.[3] El seu actual director general és Mathias Döpfner. L'empresa Axel Springer és l'editorial més gran d'Europa i controla el percentatge més gran de diaris del mercat alemany, un 23,6%, sobretot gràcies al fet que el seu tabloide Bild és el diari de més circulació a Europa, amb una xifra de lectors diaris que ronda els 12 milions.[4] El 2013 va vendre uns dels seus títols emblemàtics, l'Hamburger Abendblat, Berliner Morgenpost, el setmanari radiotelevisiu Hörzu i la revista feminia Bild der Frau al grup essenenc Funke Mediengruppe, la venda va esdevenir efectiva l'1 de gener del 2014 després de l'assentiment del Consell de la Competició.

Al sector de la premsa escrita, Springer va decidir a concentrar-se en els seus dos títols principals, Bild i Die Welt, i continuar desenvolupant les seves activitats en les mitjans digitals i multimèdia. Els diaris venuts a Funke van realitzar un volum de negocis de 5124,4 millions d'euro el 2012.[5]

ReferènciesModifica

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 1,4 1,5 «Axel Springer AG».
  2. http://www.mediadb.eu/datenbanken/deutsche-medienkonzerne/axel-springer.html
  3. www.axelspringer.com
  4. Hans J. Kleinsteuber a Kelly. M, Mazzoleni. G and McQuail. D. eds. 2004 "The Media in Europe. The Euromedia Handbook."
  5. «Axel Springer AG verkauft "Hamburger Abendblatt"», Radio Hamburg, 25 de juliol de 2013 (en català: «Axel Springer AG ven l'Hamburger Abendblat)

Enllaços externsModifica

A Wikimedia Commons hi ha contingut multimèdia relatiu a: Axel Springer SE