Discussió:Llista de monuments de Figueres

Discussions actives

Can BranquesModifica

A la fitxa IPA d'aquesta casa de la via Emporitana diu, literalment: «Edifici situat al carrer que porta des de la Rambla fins la Plaça de l'Ajuntament, pertant en ple centre de la ciutat». Però la via Emporitana no va de la Rambla a l'Ajuntament, sinó que és una travessia de l'avinguda Dalí, i la descripció que fa de la casa no correspon tampoc amb la fotografia (diu que té tres pisos, i la de la foto és una caseta de planta baixa!). En fi... --Enric (discussió) 16:45, 5 abr 2012 (CEST)

Entre la plaça de l'Ajuntament i la Rambla només pot ser el carrer Portella o el carrer Girona. Curiosament, la fitxa anterior és del carrer Portella, i resulta que la descripció és exactament la mateixa, així que se'ls ha colat repetit. Hi ha una altre Can Branques a la Via Emporitana 10, IPA-19686. Les fotos són diferents, però les dues cases són del mateix estil. Caldrà donar les fotos per bones i la descripció no. --V.Riullop (parlem-ne) 17:09, 5 abr 2012 (CEST)
Arribo tard a la discussió. No tenia ni idea que hi havia dues cases amb aquest mateix nom. He assignat les fotos preses per l'Enric a cada casa, segons el núm. de carrer. Acabo d'enviar un email a patmapa.gencat notificant-los de l'error en la descripció de la casa a la Via Emporitana, 8. Salut--AlbertJB (disc.) 10:04, 15 set 2012 (CEST)

Rambla Sara Jordà, 11Modifica

Hi ha dos elements amb la mateixa adreça: la farmàcia Dr. Martín i l'habitatge a la rambla Sara Jordà, 11. Pot ser que un només es refereixi a la farmàcia en si, és a dir els baixos, i l'altre a tot l'edifici? --Enric (discussió) 16:12, 11 abr 2012 (CEST)

Hola Enric, com pots veure a les 2 pàgines del Patrimoni de la Generalitat: HABITATGE A LA RAMBLA SARA JORDÀ 11 i FAÇANA FARMÀCIA DR. MARTÍN, es tracta de dos monuments diferents situats a la mateixa adreça, o sigui que tot correcte (afegides fotos al monument corresponent de la llista de monuments de Figuers) ;) --AlbertJB (disc.) 10:11, 15 set 2012 (CEST)

Casa Puig i ParisModifica

Està repetida dos cops, amb la mateixa adreça (c. Girona, 11) i el mateix nom: IPA-19655 i IPA-19670. --Enric (discussió) 14:04, 17 abr 2012 (CEST)

Elimino el segon, per tenir una numeració posterior. --V.Riullop (parlem-ne) 16:32, 17 abr 2012 (CEST)
Ostres, és Puig i París, amb accent a París, ho he canviat sense avisar, desfaig els canvis? --AlbertJB (disc.) 11:50, 14 set 2012 (CEST)

Convent de les religioses de Sant JosepModifica

Comprovat in situ, el convent no es troba al carrer de Sant Roc sinó al de Sol d'Isern. El número 11 sí que era correcte. Ho he canviat a la llista. --Enric (discussió) 10:15, 29 maig 2012 (CEST)

Confirmat per mi mateix i també per http://www.poblesdecatalunya.cat/element.php?e=7009. Corregit a la pàgina i també a http://ca.wikipedia.org/wiki/Viquiprojecte:Monuments/Revisi%C3%B3_del_registre#Alt_Empord.C3.A0. Gràcies.--AlbertJB (disc.) 16:07, 27 set 2012 (CEST)

Numeració incorrectaModifica

  • L'anomenada Antiga agència de transports és al número 11 de Clerch i Nicolau, no al 7. En realitat a la llista hi ha bastant ball de números de carrer: normalment quan no coincideix hi ha una diferència de dos números (cases contigües a la mateixa banda de carrer), segurament per una numeració anterior.
  • Això no té gaire importància en la majoria dels casos, però, per exemple, a la casa anomenada Habitatge a la via Emporitana, 21 (que dins la fitxa esmenta que es tracta de l'antic número 23) passa al revés del que diu la fitxa: es troba situat a l'actual número 23 del carrer, tot i que a la façana hi ha un molt visible número 21, segurament de la numeració antiga. Per tant li canvio el nom al monument.
  • La Casa caserna de la Guàrdia Civil, per exemple, no és al número 114 del carrer Nou, sinó al número 80!!!, al costat mateix de la casa Nouvilas (núm. 78). --Enric (discussió) 10:19, 29 maig 2012 (CEST)
  • La Casa Joan Font i Paulí és a la cantonada del carrer Lasauca núm. 2 (fins aquí correcte) i la Rambla Sara Jordà núm. 17, no 12 com deia erròniament. --Enric (discussió) 20:04, 29 maig 2012 (CEST)
Enric: Correccions a http://ca.wikipedia.org/wiki/Viquiprojecte:Monuments/Revisi%C3%B3_del_registre#Alt_Empord.C3.A0. Gràcies.--AlbertJB (disc.) 16:05, 27 set 2012 (CEST)

Casa a Pilar, 8Modifica

La casa que hi ha al carrer del Pilar núm. 8 no té res a veure amb la descrita i fotografiada a la fitxa de Patrimoni. Es tracta d'una caseta de planta baixa i pis, amb un balconet i elements ceràmics a la llinda de les finestres, i coronada per una barana sobre el ràfec. A la barana de la finestra del primer pis hi ha les sigles "PA". Podria ser ben bé que estigués protegida, i que la descripció i les fotos corresponguin a una altra, que no sé pas quina és; no sé si podria correspondre a la del número 6, al costat, perquè a la foto que tinc només se'n veu una part molt petita, però és un edifici més alt. Ara bé, a la foto de la fitxa on es veu tot el carrer, la casa del costat no s'assembla gens a la que jo dic. Per cert, diu que és a prop del col·legi de les Escolàpies, i aquest col·legi és al carrer Peralada més amunt del carrer de la Muralla, no toca amb el carrer del Pilar ni per casualitat. --Enric (discussió) 17:23, 2 juny 2012 (CEST)

És al núm. 3 del carrer Pilar. Comprovat i corregit. Gràcies Enric.--AlbertJB (disc.) 10:56, 15 set 2012 (CEST)

Casa al carrer de la Muralla, 5 (Enderrocat)Modifica

Avui hi he anat presencialment i he vist que hi ha edificat un nou habitatge modern, sense res a veure amb la casa, o les ruïnes, de la casa vella. S'hauria de mirar d'aconseguir alguna foto antiga de la casa enderrocada, aviam si algun benèvol la cedeix. --AlbertJB (disc.) 16:09, 27 set 2012 (CEST)

Casa al carrer Muralla, 17Modifica

A l'Inventari del Patrimoni GenCat inclouen les cases corresponents als números 17 (la de la dreta) i 15 (la de l'esquerra). La casa del número 17, doncs, és només la de la dreta.--AlbertJB (disc.) 17:20, 27 set 2012 (CEST)

Segons la descripció de patmapa és "un edifici format per dos cossos diferenciats exteriorment". Segurament hauria de ser "Casa al carrer Muralla, 15-17". --V.Riullop (parlem-ne) 20:03, 15 oct 2012 (CEST)
Doncs sí, ara ho he vist, tens raó V.Riullop, a més encaixa amb la foto de patmapa. --AlbertJB (disc.) 20:32, 15 oct 2012 (CEST)

Casa de Puig (casa natal de Salvador Dalí)Modifica

Hola. Em sobta no trobar en la llista de monuments de Figueres la casa natal de Salvador Dalí, la Casa de Puig, al c. Monturiol, 6: http://www.poblesdecatalunya.cat/element.php?e=7044 --AlbertJB (disc.) 16:57, 5 juny 2013 (CEST)

Torna a la pàgina "Llista de monuments de Figueres".