Usuari:Góngora/Proves Amical-bot

{{Ficha de artista musical

Plantilla:Ficha de artista musical

}} Melanie Janene Thornton (13 de mayo de 196724 de noviembre de 2001) fue una cantante germano-estadounidense de música pop, que alcanzó la fama en Alemania, y que formó parte del grupo de Eurodance La Bouche, cuyos sencillos "Be My Lover" y "Sweet Dreams" fueron un icono de la música de los años 1990.[1] También forjó una carrera bastante exitosa en Alemania como solista antes de su muerte. Entre sus principales temas destacan "Love How You Love Me", "Wonderful Dream", "Memories" y "Heartbeat". Thornton falleció al estrellarse el avión en el que viajaba, en las cercanías de Bassersdorf, Suiza.

Melanie Janene Thornton (13 de maig de 1967 -24 de novembre de 2001) va ser una cantant germànic-nord-americà de música pop, que va assolir la fama a Alemanya, i que va formar part del grup d'Eurodance La Bouche, els quals senzills "Be My Lover" i "Sweet Dreams" van ser una icona de la música dels anys 1990.[2] També va forjar una carrera bastant reeixida a Alemanya com a solista abans de la seva mort. Entre els seus principals temes destaquen "Love How You Love Me", "Wonderful Dream", "Memories" i "Heartbeat". Thornton va morir en estavellar-se l'avió en el qual viatjava, en les proximitats de Bassersdorf, Suïssa.


Biografía modifica

Biografia modifica

Thornton nació en Charleston, Carolina del Sur, y comenzó a estudiar canto a los seis años, así como a tomar clases de piano y clarinete. Su madre escuchaba a Aretha Franklin y Roberta Flack. Thornton imitaría a las vocalistas que veía en televisión o escuchaba en la radio. Más adelante, financió sus estudios universitarios con apariciones en programas de talento y pequeños conciertos grupales. Frecuentaba un club llamado The Peacock Lounge, donde cantaba siempre que las bandas que allí tocaban sus temas invitaran a su público a subirse al escenario. Thornton había soñado desde siempre con iniciarse en la música, y en febrero de 1992 se trasladó a Alemania.[3] Su hermana vivía allí con su marido, un soldado del ejército estadounidense. Por su parte, Thornton, además de tener la nacionalidad de su país de origen, obtuvo la ciudadanía alemana. Su tío, Bob Chisolm, cantante y pianista, la incentivó a formar parte del mercado alemán. Anteriormente había cantado en Macon, Ga., Danger Zone, consiguiendo 50 dólares por noche. Sin embargo, su tío le hizo saber que en una mala noche en Alemania ganaría el triple, o sea $150.

Thornton va néixer en Xarleston, Carolina Del Sur, i va començar a estudiar cant als sis anys, així com a prendre classes de piano i clarinet. La seva mare escoltava Aretha Franklin i Roberta Flack. Thornton imitaria les vocalistes que veia en televisió o escoltava en la ràdio. Més endavant, va finançar els seus estudis universitaris amb aparicions en programes de talent i petits concerts grupales. Freqüentava un club cridat The Peacock Lounge, on cantava sempre que les bandes que allà tocaven els seus temes convidessin el seu públic a pujar-se a l'escenari. Thornton havia somiat des de sempre amb iniciar-se en la música, i el febrer de 1992 es va traslladar a Alemanya.[4] La seva germana vivia allà amb el seu marit, un soldat de l'exèrcit nord-americà. Per la seva part, Thornton, a més de tenir la nacionalitat del seu país d'origen, va obtenir la ciutadania alemanya. El seu oncle, Bob Chisolm, cantant i pianista, la va incentivar a formar part del mercat alemany. Anteriorment havia cantat a Macon, Ga., Danger Zone, aconseguint 50 dòlars per nit. Tanmateix, el seu oncle li va fer saber que en una mala nit a Alemanya guanyaria el triple, és a dir $150.


Thornton lo intentó y pronto consiguió trabajo en estudios musicales grabando demos. Fue su canción "Sweet Dreams"[5] la que suscitó interés por parte del productor Frank Farian, que había sido una pieza clave en la composición del dúo de los años 1980, Milli Vanilli. Farian le hizo firmar un contrato y la presentó ante Lane McCray, con quien pasaría a formar parte del dúo La Bouche, que en francés significa "La Boca".

Thornton ho va intentar i aviat va aconseguir treball en estudis musicals gravant demos. Va ser la seva cançó "Sweet Dreams"[6] la que va suscitar interès per part del productor Frank Farian, que havia estat una peça clau en la composició del duet dels anys 1980, Milli Vanilli. Farian el va fer firmar un contracte i la va presentar davant de Lane Mccray, amb qui passaria a formar part del duet La Bouche, que en francès significa "La Boca".


Dejó La Bouche en febrero de 2000 y fue sustituida por Natascha Wright, mientras que Lane siguió formando parte del proyecto. Firmó un contrato musical con Sony/Epic Records. Su primer tema como solista salió al mercado en noviembre de 2000, titulado "Love How You Love Me", una balada (el CD también incluye algunos temas remixados). Thornton presentó su nuevo sencillo el 29 de noviembre de 2000 en el Spendenmarathon RTL, y el 1 de diciembre hizo lo propio en Dome, Berlín. Su siguiente sencillo se llamó "Heartbeat".

Va deixar La Bouche el febrer de 2000 i va ser substituïda per Natascha Wright, mentre que Lane va continuar formant part del projecte. Va firmar un contracte musical amb Sony/Epic Records. El seu primer tema com a solista va sortir al mercat el novembre de 2000, titulat "Love How You Love Me", una balada (el Cd també inclou alguns temes remixados). Thornton va presentar seu nou senzill el 29 de novembre de 2000 en el Spendenmarathon Rtl, i l'1 de desembre va fer el propi a Dome, Berlín. Seu següent senzill es va cridar "Heartbeat".


El 7 de mayo de 2001, Thornton lanzó su primer y único álbum como solista, titulado Ready To Fly, bajo la etiqueta X-Cell (distribuido por Sony/Epic Records). Continuaría realizando pequeñas apariciones en clubes musicales de los Estados Unidos bajo el seudónimo de "Melanie Thornton, antiguo miembro de La Bouche".[7]

El 7 de maig de 2001, Thornton va llançar seu primer i únic àlbum com a solista, titulat Ready To Fly, sota l'etiqueta X-Cell (distribuït per Sony/Epic Records). Continuaria realitzant petites aparicions en clubs musicals dels Estats Units sota el pseudònim de "Melanie Thornton, antic membre de La Bouche" .[8]


Muerte y repercusiones modifica

Mort i repercussions modifica

En la noche del 24 de noviembre de 2001, Thornton perdió la vida en un accidente aéreo, mientras viajaba en un Crossair Flight 3597 en las inmediaciones de Bassersdorf, cerca de Zúrich, Suiza. Dio su último concierto en Leipzig y luego condujo hasta Berlín, donde tomó el vuelo siniestrado con destino a Zúrich, para aparecer en la radio y televisión (entre otros, el programa "Die Bar" en TV3, que se canceló) con el fin de promocionar su nuevo sencillo "Wonderful Dream (Holidays Are Coming)" y la nueva edición de su álbum Ready To Fly. "Wonderful Dream" fue una balada navideña compuesta para un anuncio publicitario alemán de la multinacional Coca-Cola.

En la nit del 24 de novembre de 2001, Thornton va perdre la vida en un accident aeri, mentre viatjava en un Crossair Flight 3597 en les immediateses de Bassersdorf, a prop de Zuric, Suïssa. Va donar el seu últim concert a Leipzig i després va conduir fins a Berlín, on va prendre el vol sinistrat amb destinació a Zuric, per aparèixer en la ràdio i televisió (entre altres, el programa "Die Bar" en Tv3, que es va cancel·lar) a fi de promocionar el seu nou senzill "Wonderful Dream (Holidays Are Coming) " i la nova edició del seu àlbum Ready To Fly . "Wonderful Dream" va ser una balada nadalenca composta per a un anunci publicitari alemany de la multinacional Coca-cua.


Pese a que la muerte de Thornton se produjo en vísperas de la Navidad de ese año, Coca-Cola decidió mantener el anuncio comercial como había sido planificado. También se utilizó para diferentes anuncios publicitarios en Alemania, Irlanda, Reino Unido, Bélgica, Países Bajos, Noruega, Dinamarca y Suecia. El tema musical que compuso para el anuncio, se retransmite todos los años en Alemania desde 2001 en vísperas de Navidad, y el tema ha formado parte de las listas musicales alemanas desde entonces.

Malgrat que la mort de Thornton es va produir en vigílies del Nadal d'aquell any, Coca-Cola va decidir mantenir l'anunci comercial com havia estat planificat. També es va utilitzar per a diferents anuncis publicitaris a Alemanya, Irlanda, el Regne Unit, Bèlgica, ELS Països Baixos, Noruega, Dinamarca i Suècia. El tema musical que va compondre per a l'anunci, es retransmet tots els anys a Alemanya des de 2001 en vigílies de Nadal, i el tema ha format part de les llistes musicals alemanyes des de llavors.


El 25 de noviembre de 2002, el sencillo "In Your Life" salió al mercado para conmemorar el primer aniversario de su fallecimiento. En él se incluye un "in memoriam" dedicado por su ex compañero de La Bouche, Lane McCray, y por SonyBmg/X-Cell Records.

El 25 de novembre de 2002, el senzill " IN Your Life" va sortir al mercat per commemorar el primer aniversari de la seva mort. En ell s'inclou un " in memoriam " dedicat pel seu excompany de La Bouche, Lane McCray, i per SonyBmg/X-Cell Records.


Thornton está enterrada en Mount Pleasant Memorial Gardens, Mount Pleasant, Carolina del Sur, Estados Unidos.

Thornton està enterrada en Mount Pleasant Memorial Gardens, Mount Pleasant, Carolina del Sur, els Estats Units.


Discografía modifica

Discografia modifica

Sencillos modifica

Senzills modifica

  • "Love How You Love Me" (6 de noviembre de 2000 con vídeo musical)
  • "Love How You Love Me" (6 de novembre de 2000 amb vídeo musical)
  • "Heartbeat" (9 de abril de 2001 con vídeo musical)
  • "Heartbeat" (9 d'abril de 2001 amb vídeo musical)
  • "Makin' Oooh Oooh (Talking About Love)" (3 de septiembre de 2001 con vídeo musical)
  • "Makin ' Oooh Oooh (Talking About Love) " (3 de setembre de 2001 amb vídeo musical)
  • "Wonderful Dream (Holidays Are Coming)" (26 de noviembre de 2001, reeditado el 24 de noviembre de 2003)
  • "Wonderful Dream (Holidays Are Coming) " (26 de novembre de 2001, reeditat el 24 de novembre de 2003)
  • "Wonderful Dream (Holidays Are Coming)" (Pock It 8 cm CD) (15 de noviembre de 2004)
  • "Wonderful Dream (Holidays Are Coming) " (Pock It 8 cm Cd) (15 de novembre de 2004)
  • "In Your Life" (25 de noviembre de 2002)
  • " IN Your Life" (25 de novembre de 2002)


Álbumes modifica

Àlbums modifica

  • Ready To Fly (7 de mayo de 2001)
  • Ready To Fly (7 de maig de 2001)
  • Ready To Fly (New Edition) (26 de noviembre de 2001)
  • Ready To Fly (New Edition) (26 de novembre de 2001)


Recopilaciones modifica

Recopilacions modifica

  • Best of La Bouche feat. Melanie Thornton (21 de mayo de 2002)
  • Best of La Bouche feat. Melanie Thornton (21 de maig de 2002)
  • Memories - Her Most Beautiful Ballads (1 de diciembre de 2003)
  • Memories - Her Most Beautiful Ballads (1 de desembre de 2003)


Proyectos y bandas musicales modifica

Projectes i bandes musicals modifica

  • Danger Zone
  • Danger Zone
  • Schnapka
  • Schnapka
  • Groovin' Affairs
  • Groovin' Affairs
  • Le Click - "Tonight Is the Night"
  • Le Click - "Tonight Is the Night"
  • La Bouche - "Sweet Dreams", "Be My Lover", "All Mixed Up", "A Moment of Love", "SOS", The Best of La Bouche
  • La Bouche - "Sweet Dreams", "Be My Lover", "All Mixed Up", "A Moment of Love", "Sos" The Best of La Bouche
  • Men Behind - "Feel the Life", "How Can I?"
  • Men Behind - "Feel the Life", "How Can I? "
  • Orange Blue - "If You Wanna Be My Only"
  • Orange Blue - "If You Wanna Be My Only"
  • 100% - "Power of the Light"
  • 100% - "Power of the Light"
  • No Mercy
  • No Mercy
  • Comic - "I Surrender to Your Love"
  • Comic - "I Surrender to Your Love"
  • Joy-Lab
  • Joy-Lab
  • Hystery
  • Hystery
  • DJ Bobo - "Love of My Life"
  • Dj Bobo - "Love of My Life"
  • Loop
  • Loop


Referencias modifica

Referències modifica

  1. Página web de Melanie Thornton y La Bouche (en alemán e inglés)
  2. Pàgina web de Melanie Thornton i La Bouche (en alemany i anglès)
  3. Hoy se cumplen 7 años sin Melanie Thornton, 7 Grados, 24 de noviembre de 2008 (consultado 24-11-08)
  4. Avui es compleixen 7 anys sense Melanie Thornton, 7 Graus, 24 de novembre de 2008 (consultat 24-11-08)
  5. También compuso una versión en español de Sweet Dreams, titulada Dulces Sueños (1995). Es el único tema de la artista en lengua española.
  6. També va compondre una versió en espanyol de Sweet Dreams, titulada Dolços Sons ( 1995). És l'únic tema de l'artista a llengua espanyola.
  7. Página web con información sobre la cantante (en inglés)
  8. Pàgina web amb informació sobre la cantant (en anglès)



Enlaces externos modifica

Enllaços externs modifica


Plantilla:BD

Plantilla:BD Categoría:Cantantes de Alemania Categoría:Cantantes de Estados Unidos Categoría:Cantantes de gospel Categoría:Cantantes de pop Categoría:Cantantes en español Categoría:Cantantes en inglés Categoría:Muertes en accidentes aéreos