Editpress

grup de comunicació luxemburguès

Editpress és una editorial luxemburguesa. Publica diversos diaris, entre ells, el diari Tageblatt, el setmanari en llengua portuguesa Correio, el setmanari gratuït Lux-Post, i compta amb el 50% de les accions del diari gratuït L'essentiel i el diari francòfon Le Quotidien, així com setmanari Le Jeudi.[1][2]

Infotaula d'organitzacióEditpress
EditpressEsch.jpg
Modifica el valor a Wikidata
Dades
Tipuseditor de premsa Modifica el valor a Wikidata
Forma jurídicaSociété anonyme (en) Tradueix Modifica el valor a Wikidata
Història
Creació1913
Activitat
ProdueixTageblatt, Le Jeudi, Revue, Le Quotidien, L'essentiel, Lux-Post i Eldoradio (en) Tradueix Modifica el valor a Wikidata
Governança corporativa
Seu
Executiu en capJacques Eischen (en) Tradueix (2021–) Modifica el valor a Wikidata
Propietat deCentrale du LAV (fr) Tradueix
Fédération nationale des cheminots, travailleurs du transport, fonctionnaires et employés luxembourgeois (en) Tradueix Modifica el valor a Wikidata

Lloc webeditpress.lu Modifica el valor a Wikidata

Editpress té la seu a la ciutat d'Esch-sur-Alzette, a la zona de les Terres Roges. Manté llaços estrets amb el Partit Socialista dels Treballadors i els sindicats.[3] El principal rival d'Editpress és Saint-Paul Luxembourg, que es va aliar amb el Partit Popular Social Cristià i posseeix el principal diari de pagament de Luxemburg, Luxemburger Wort.[3]

ReferènciesModifica

  1. «Luxembourg Newspaper Publishers' Association». ENPA. [Consulta: 1r febrer 2014].
  2. «Le Quotidien». Press Europe. Arxivat de l'original el 20 de febrer 2014. [Consulta: 1r febrer 2014].
  3. 3,0 3,1 Hirsch, Mario. «Luxembourg». A: The Media in Europe. London: Sage, 2004, p. 140. ISBN 978-0-7619-4132-3.