TV Asahi (en japonès, テレビ朝日) també coneguda com a EX o Tele-Asa (テレ朝) és una cadena de televisió comercial del Japó que emet per a tot el país. La seua seu es troba en el districte de Roppongi, en Minato (Tòquio).

Infotaula d'organitzacióTV Asahi
(ja) 株式会社テレビ朝日
(en) TV Asahi Corporation Modifica el valor a Wikidata
TV Asahi Logo.svg
TV Asahi Headquarters 2010.jpg
Modifica el valor a Wikidata
Dades
Tipusemissora de televisió i Q11499011 Tradueix Modifica el valor a Wikidata
Indústriatelecomunicació Modifica el valor a Wikidata
Forma jurídicakabushiki gaisha Modifica el valor a Wikidata
Història
Creació1r octubre 2013 Modifica el valor a Wikidata
Activitat
Produeixprograma de televisió Modifica el valor a Wikidata
Governança corporativa
Seu 
Empresa matriuTV Asahi Holdings (en) Tradueix Modifica el valor a Wikidata
Propietat deAsahi Shimbun Modifica el valor a Wikidata

Lloc webtv-asahi.co.jp Modifica el valor a Wikidata
IMDB: co0025002 IBDB: 20884
Facebook: tvasahinews Twitter: tv_asahi_PR Instagram: tvasahi.figure Modifica els identificadors a Wikidata

La cadena va ser fundada en 1957 com televisió educacional, i en 1973 va passar a ser una cadena generalista comercial. Està controlada per TV Asahi Corporation, que també posseeix la xarxa informativa All-Nippon News Network.

HistòriaModifica

La companyia va nàixer sota la denominació Nihon Educational Television l'1 de novembre de 1957, amb una llicència de caràcter de televisió educacional, sent així una de les primeres cadenes de televisió en el món amb eixes característiques.

No obstant això, el model de NET va fracassar, i a partir de la dècada de 1960 comença a realitzar diversos programes amb la intenció de transformar-se, de forma gradual, en una cadena generalista. Els nous programes, que en la seua majoria eren anime, sèries i pel·lícules estrangeres, eren justificats per la cadena, que solia oferir-los sota pretextos culturals com "introducció a altres cultures" per a tractar de superar les barreres de la seua concessió. A més, va canviar el seu nom pel de NET TV (NETテレビ). En 1967, NET va començar les seues emissions en color.

En 1973 la situació de la cadena es va normalitzar i a NET se li va atorgar, igual que al canal educatiu Channel 12 (actual TV Tòquio), una concessió de caràcter generalista. En 1977 la cadena va tornar a canviar el seu nom, passant a dir-se Asahi National Broadcasting Company, i va començar a usar la denominació comercial TV Asahi anys després.

En 1996 TV Asahi va començar a realitzar diversos canvis importants. Va establir la xarxa informativa All-Nippon News Network (ANN), va unificar totes les seues presentacions en els informatius i xarxes regionals, i va crear un logotip sota el qual va unir totes les seues cadenes i emissores afiliades. La cadena va experimentar un creixement en les seues audiències, que durant els seus primers anys d'existència van ser baixes, gràcies a la transmissió d'esports internacionals, programes d'entreteniment, anime, i espais nocturns entre altres programes.

A l'octubre de 2003 la cadena trasllada la seua seu a Roppongi i realitza un canvi d'imatge. El grup passa a cridar-se TV Asahi Corporation i la cadena passa a denominar-se comercialment com tv asahi. En 2005 TV Asahi va aconseguir situar-se en segona posició de les audiències japoneses, solament per darrere de Fuji TV.

Imatge corporativaModifica

En 2003 la cadena va passar a denominar-se comercialment com tv asahi, en minúscules, i el seu logotip va passar a ser un grup de barres generades per ordinador que canvien el seu color en funció dels sons. El canvi va ser realitzat per l'empresa britànica Tomato.

ProgramacióModifica

AnimeModifica

Entre altres produccions, és la cadena que ha emès (i continua emetent) la sèrie Doraemon, i ha realitzat altres produccions com Sailor Moon o Shin Chan, entre altres.

Enllaços externsModifica

A Wikimedia Commons hi ha contingut multimèdia relatiu a: TV Asahi